5ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή

Επιστήμη και Κοινωνία:
Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση

ΠΡΑΚΤΙΚΑ

Χορηγοί:

Αρχική Σελίδα

NEO!!! Διαδικασία εγγραφής!!! Οδηγίες εγγραφής
NEO!!! Πληροφορίες για τη διαμονή υπάρχουν στη σελίδα με τις πληροφορίες συμμετοχής!!!

 

Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΑΝΑ ΔΙΕΤΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚH ΕΚΠΑIΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
  • Η UNESCO και οι προηγμένες χώρες έχουν θέσει ως προμετωπίδα την εκπαίδευση για όλους (EDUCATION FOR ALL) με έμφαση στον επιστημονικό και τεχνολογικό αλφαβητισμό για όλους (SCIENCE FOR ALL). Όλες οι σύγχρονες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στηρίζονται στην άποψη ότι η εκπαίδευση στις έννοιες, στις δεξιότητες και στις στάσεις για τη φύση και το περιβάλλον πρέπει να ξεκινούν από την προσχολική εκπαίδευση (National Research Council, 1996, Benchmarks for Scientific Literacy: American Association for the Advancement of Science, 1993, Project 2061: Science for All, Unesco 2000+). 
  • Η έρευνα στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην προσχολική ηλικία και στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας έχει ιδιαιτερότητες στη φύση και στη μεθοδολογία της και δεν μπορεί να θεραπεύεται σε επίπεδο αριστείας σε γενικά συνέδρια Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών προσανατολισμένα σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  • Υπάρχουν ισχυρές ερευνητικές ομάδες και σημαντικά ερευνητικά ζητήματα για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση, που πρέπει να συζητηθούν στο πλαίσιο της κοινότητας.
  • Η Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική εκπαίδευση παράγει υλικό που συντελεί στο «άνοιγμα» του Πανεπιστημίου στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην κοινωνία, μέσα από την εκλαϊκευση της επιστήμης.
  • Η Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση συντελεί στη «γεφύρωση» του χάσματος μεταξύ των Σχολών των Θετικών Επιστημών και των Παιδαγωγικών Τμημάτων.      

 
Κατά συνέπεια, η διοργάνωση του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση  από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων προωθεί την αριστεία στους εξής τρεις άξονες:

1.

Στην έρευνα στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών

2.

Στη διαμόρφωση μοντέλων Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών

3.

Στην αλληλεπίδραση Επιστήμης και Κοινωνίας

 

 

Τα προηγούμενα Πανελλήνια Συνέδρια για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση διοργανώθηκαν από τα ακόλουθα Πανεπιστήμια:

1ο:

Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Πανεπιστημίου Πατρών (1999)

2ο:

Τ.Ε.Π.Α.Ε. Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2001)

3ο:

Τ.Ε.Α. Πανεπιστημίου Κύπρου (2004)

4ο:

Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος (2006)

 


Web Master: Ραπανάκης Παναγιώτης, perapana@yahoo.gr

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ