αρχική

 

ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ

•  (1996-2001) Διδακτορικό στην Ιστορία της Τέχνης, Τμήμα Ιστορίας της Τέχνης και Αρχαιολογίας, University of Manchester. Τίτλος Διατριβής: Art Theory and Medical Modernity: The Discourse of the Morbi , the Elgin Marbles and Late Victorian Art. Επιβλέποντες καθηγητές: Prof. Marcia Pointon και Dr. David Lomas. Εξωτερικός Εξεταστής: Prof. Alex Potts.

•  (1994-1996) Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τίτλος Μεταπτυχιακής Διατριβής: Η Ζωγράφος Μαρία Σπάρταλη και η Ελληνική Κοινότητα του Λονδίνου: Ζητήματα Ταυτότητας και Φύλου στην Προ-Ραφαηλιτική Τέχνη

•  (1987-1993) Πτυχίο Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΒΡΑΒΕΙΑ, ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ

•  Οκτ. 2008 - Σεπτ. 2009: Μεταδιδακτορικός Επιστημονικός Συνεργάτης (Postdoctoral Fellow) του University of California, Los Angeles (UCLA), Center for 17-18th Century Studies and Clark Library.

•  Οκτ. 2006 - Σεπτ. 2007: Επιστημονικός Συνεργάτης (Long - term Fellow) στη Huntington Library, San Marino, Los Angeles, CA με στόχο τη τελική συγγραφή του βιβλίου Sublime Realism: Medical Men and the Art Profession in Early - Nineteenth - Century Britain.

•  Αυγ. - Σεπτ. 2006: Επισκέπτης Ερευνητής (Visiting Scholar) στο Yale Center for British Art, Yale University, New Haven, Connecticut, USA

•  Σεπτ. 2003 - Απρ. 2004: Μεταδιδακτορικός Ερευνητικός Συνεργάτης (Postdoctoral Fellow) του Πανεπιστημίου του Yale, Paul Mellon Centre for Studies in British Art .

•  Ιαν. 1996 - Ιούλ. 1999: Υπότροφος Εξωτερικού του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ)

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Δημοσιεύσεις Άρθρων σε Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά (Peer-Reviewed)

•  "Hyperborean Meteorologies of Culture: Vital Sensations and Medical Environmentalism in Arbuthnot, Burke and Barry, "International Archives of the History of Ideas (ειδικό τεύχος "The Science of Sensibility", ed. Koen Vermeir and Michael Deckard), London: Springer Publications (υπό δημοσίευση)

•  "Stubbs, Walpole and Burke: Convulsive Imitation and 'Truth Extorted', " Tate Papers, no. 13 (Spring 2010).

•  "The Contractility of Burke's Sublime and Heterodoxies in Medicine and Art, "Journal of the History of Ideas, vol. 69, no. 1 (January 2008), 23-48.

•  "The Natural History of Man and the Politics of Medical Portraiture in Manchester, " Art Bulletin , vol. 88, no. 1 (Spring 2006), 102-118.

•  "B. R. Haydon, Race, and the Art Profession in the Early Nineteenth Century, "Visual Culture in Britain, vol. 7, no. 1 (Spring 2006), 79-106.

•  "Τhe Many Colours of Black Bile: The Melancholies of Knowing and Feeling, "Papers of Surrealism, no. 4 (Spring 2006), 1-17.

•  "The Diaspora of Greek Painting in the Nineteenth Century: Christou's Model and the Case of Marie Spartali - Stillman, "Historein / Ιστορείν (December 2006), 150-170.

•  "Pain, Labour and the Sublime: Medical Gymnastics and Burke's Materialist Aesthetics', Representations, no. 91 (Summer 2005), 58-83.

•  "Burke's Physiological Iconography of Aesthetic Perception and the Invention of Sublime Medicine, "Comparative Critical Studies, vol. 2, no. 2 (June 2005), 227-240.

•  "Helen Chadwick, 'the Shorelines of Culture' and the Transvaluation of the Life Sciences ," Papers of Surrealism, no. 3 (Spring 2005), 1-13.

•  " Pain / Excess: The Medical Mutations of the Burkean Sublime, "L ' Ull Critic, Edicions de la Universitat de Lleida, Spain, no. 9-10 (2005), 287-313.

Δημοσιεύσεις Δοκιμίων σε Συλλογές και Πρακτικά Συνεδρίων

•  "Spectacles of Dissection and the Transoceanic Politics of Anatomical Hyper-Naturalism: The Traffic of Scientific Affects in Hunter, Jenty and Rymsdyk," The British Atlantic in an Age of Revolution and Reaction , ed. Saree Makdisi and Michael Meranze (Toronto: University of Toronto Press) (υπό δημοσίευση)

•  "George Stubbs's Dissection of the Horse and the Expressiveness of 'Facsimiles'" in Liberating Medicine 1720-1835, ed. Tristanne Connolly and Steve Clark (Enlightenment World Series, London: Chatto & Pickering, 2009), 165-180.

•  "History, Philosophy and the Life Sciences: Hostile Responses to Burke's "Sublime Empiricism " and the Resurgence of the Aesthetic Today', Rediscovering Aesthetics, Πρακτικά Τριήμερου Διεθνούς Συνεδρίου για την Αισθητική, University of Cork, Ireland.

•  «Διασπορά και Εθνικές Ιστορίες της Τέχνης: Ο Θεόδωρος Βρυζάκης και ο Ελληνικός Ναός στο Μάντσεστερ» στο Ιστορία της Τέχνης στην Ελλάδα, επιμ. Νίκος Χατζηνικολάου και Ευγένιος Ματθιόπουλος (Ηράκλειο: ΠΕΚ, 2003), 497-539.

Επιθεωρήσεις-Βιβλιοκρισίες

•  "George Stubbs and the Lion and Horse Series at Tate Britain: The Nature of the Sublime," The Sublime in Focus (Ειδική Ιστοσελίδα για το «Υπέροχο» της Tate Britain)

•  "Sensory Politics and Art History: Formalism, Aestheticism and Ways of Life, "Art History, vol. 33, no. 1 (Winter 2010) , 189-194.

•  "The Politics of 'Prodigious Excitement': Art, Anatomy and Physiology for the Age of Opposition, "The Center & Clark Newsletter, no. 50 (Fall 2009), 2-7.

•  "Symbolists, Spiritualists and Neo-Romanticism in Greece , 1880- 1920, "Historein, vol. 9 (2009), 222-27[βιβλιοκρισία του βιβλίου του Ευγένιου Ματθιόπουλου Η Τέχνη Πτεροφυεί εν Οδύνη, Αθήνα, Ποταμός, 2005]

•  "Casts and Drawings at the Pennsylvania Hospital, Philadelphia : Jenty, Rymsdyk and Early American Medicine and Anatomy, "Newsletter of the Friends of the History Collections, (University of Pennsylvania-Health System, Pennsylvania Hospital ), vol. 4 (Autumn 2009).

 

ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

•  "A Vital Antique for a New Sensorium: Realism, Reform and the Parthenon Sculptures, "The Stimulated Body and the Arts: The Nervous System and Nervousness in the History of Aesthetics, Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο, University of Durham, Durham, 17-18 Φεβρουαρίου 2011

•  "Manual, Visceral and Magic Visions: Hard Imitation and the Vitality of Illustrating the Womb,"Συμπόσιο με τίτλο Art and Presence, Courtauld Institute of Art, Λονδίνο, 17 Νοεμβρίου 2010

•  "The Harmonious Economy of the Subsiding Passions: Music Therapy, Medical Entrepreneurship and the Rise of the Environment," 40ο Επετειακό Συνέδριο της Εταιρείας για την Κοινωνική Ιστορία της Ιατρικής, University of Durham, Durham, 10 Ιουλίου 2010

•  "Charles Nicholas Jenty, Jan van Rymsdyk and the Pennsylvania Hospital in Philadelphia: Medical Teaching, Anatomical Art and the Viewing Experience," Σειρά Διαλέξεων για την Ιστορία του Νοσοκομείου της Πενσυλβανίας, Pennsylvania Hospital, Φιλαδέλφεια, 7 Ιανουαρίου 2010 (κατόπιν πρόσκλησης)

•  "Stubbs, Walpole and Burke: Convulsive Imitation and 'Truth Extorted', "New Perspectives on the Sublime in British Visual Culture 1760-1900, Tate Britain, Λονδίνο, Διήμερο Συνέδριο, 14-15 Σεπτεμβρίου 2009 (κατόπιν πρόσκλησης)

•  "The Age of Sensibility? Insensibility, Excitement and the Morbid," Παρουσίαση σε Εργαστήριο Προετοιμασίας Έκθεσης με θέμα "The Politics of Feeling," YCBA, Yale University, New Haven, 8-12 Ιουλίου 2009 (κατόπιν πρόσκλησης)

•  "Spectacles of Dissection: William Hunter, Jan van Rymsdyk and the Politics of Anatomical Hyper-Naturalism, " The British Atlantic in an Age of Revolution and Reaction, UCLA Clark Library, Λος Άντζελες, Διήμερο Διεθνές Συνέδριο, 20-21 February 2009 (κατόπιν πρόσκλησης)

•  "Polite Anatomies for Gentlemen Surgeons: Sir Anthony Carlisle's Lectures at the Royal Academy," Living with the Royal Academy, Centre for Eighteenth-Century Studies/Department of Art History, University of York, Διήμερο Συνέδριο, 28-29 Νοεμβρίου 2008 (κατόπιν πρόσκλησης)

•  "Aubrey Beardsley's Morbid Vitalism: Economies of Sensation, 'Sensationalism' and Modernist Art Languages, "34ο Συνέδριο του Association of Art Historians (AAH), Λονδίνο, 3 Απριλίου 2008.

•  "Pain, Labour and Contractility: Burke' s Materialist Aesthetics and its British Reception , "Institute of Advanced Study, Senate House, University of London, Λονδίνο, Σεμιναριακή Ομιλία, 10 Μαϊου 2005 (κατόπιν προσκλήσης)

•  "The 'Foul' Birth of the Modern Poster: The Hygiene of Accidents", 31ο Συνέδριο του AAH, Μπρίστολ, 31 Μαρτίου - 2 Απριλίου 2005.

•  "Reception and Vivisection: Pain in Burke' s Sublime and the Making of Modern Art Theory "Experiment - Experimentalism, AHRB Research Centre for Studies of Surrealism and its Legacies, University of Manchester, Μάντσεστερ, 11-12 Mαρτίου 2005 (κατόπιν πρόσκλησης)

•  "Reinventing the Aesthetic of the Sublime: The Physiology of Contractility and the Making of Burke's Philosophical Enquiry on the Beautiful and the Sublime, "Invention: Science and Literature, Ετήσιο Συνέδριο της British Comparative Literature Association, University of Leeds, 12-15 Ιουλίου 2004.

•  "Aesthetics, Science, History: Edmund Burke's "Sublime Empiricism" Today," Rediscovering Aesthetics, University of Cork, Ιρλανδία, Τριήμερο Διεθνές Συνέδριο, 9-11 July 2004.

•  «Γούστο, Φθορά, Συλλογές: Ιστορία της Τέχνης, Μουσειολογία και οι Νεωτερικές Τομές των Γλυπτών του Παρθενώνα», Ημερίδα του Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσειολογίας, Σχολή Αρχιτεκτονικής, ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, 20 Δεκεμβρίου 2004 (κατόπιν πρόσκλησης)

•  "Marc Quinn , Anatomo - aesthetics and the Visualisation of Disability , "Imaging the Body , Tate Gallery / Walker Art Gallery, Λίβερπουλ (ημερίδα για τα εγκαίνια της έκθεσης του Βρετανού γλύπτη Marc Quinn στην Tate Liverpool), 17 Απριλίου 2002 (κατόπιν προσκλήσης)

•  "The Medical and Political Mutations of the Sublime Aesthetics: Edmund Burke , Brunonianism and the French Revolution, "Ετήσιο Συνέδριο της British Society for Eighteenth - Century Studies , University of Cambridge, Καίμπριτζ , 4-6 Ιανουαρίου 2002.

•  "The Appropriation of Pain and Death: The Sublime Theory, the Royal Academy Anatomical Debate and their Medical Context (1757-1808), "Διεθνές Τριήμερο Συνέδριο με θέμα τον «Πόνο», University of Manchester, 26-28 Οκτωβρίου 2000 (κατόπιν πρόσκλησης)

•  «Ατομικές Ταυτότητες και Εθνική Ιστορία της Τέχνης: Μαρία Σπάρταλη, Θεόδωρος Βρυζάκης και ο Ελληνικός Ναός του Μάντσεστερ», 1ο Συνέδριο για την Ιστορία της Τέχνης στην Ελλάδα, 6-8 Οκτωβρίου 2000, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο.

Διοργάνωση Ακαδημαϊκών Συναντήσεων

8 Μαϊου 2008: Sensation and (Counter-) Revolution: The Politics of Art and Knowledge, ca. 1800 , Εργαστήριο - Ημερίδα. Ομιλητές: Prof. Kevin Gilmartin, Prof. Sharon Ruston, Prof. John Pickstone, Dr. Stephanie Snow και Dr. Aris Sarafianos (Τίτλος Ομιλίας: "Polite and Savage Anatomies for Artists: 'Expression' and 'Oppression' at the Royal Academy, ca. 1808").

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

Περιγραφή Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας

Από τον Σεπτέμβριο του 2001 δίδαξα κατά διαστήματα ως Λέκτορας, Επισκέπτης και Προσωρινός Λέκτορας στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ (2001-2004, 2005 α' Εξάμηνο, και 2008 α' εξάμηνο).

Η διδακτική μου εμπειρία περιλαμβάνει όλα τα προπτυχιακά έτη καθώς και δύο εξάμηνα σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Στα μεταπτυχιακά μαθήματα δίδαξα μία ενότητα θεμάτων θεωρίας, μεθοδολογίας και πρακτικής της σύγχρονης ιστορίας της τέχνης (από θεωρητικούς της κοινωνικής και φεμινιστικής ιστορίας της τέχνης μέχρι τους Merleau - Ponty Foucault, Derrida και Serres). Η προπτυχιακή διδασκαλία επικεντρώθηκε θεματικά στην ιστορία της Ευρωπαϊκής ζωγραφικής και γλυπτικής - κυρίως στη Βρετανία και τη Γαλλία κατά τους τρεις τελευταίους αιώνες (1750-2000). Πιο συγκεκριμένα, εστίασα στην ιστορία του μοντερνισμού στη Γαλλία και τη Βρετανία (1850-1940), την ιστορία της υποδοχής της αρχαίας γλυπτικής στην Ευρώπη τον 18ο, 19ο και 20ο αιώνα με έμφαση στην πρόσληψη των Γλυπτών του Παρθενώνα, και, τέλος, στην ιστορία της κριτικής και θεωρίας της τέχνης στον 18ο και 19ο αιώνα (Βρετανικός και Γερμανικός Νεοκλασικισμός, θεωρία του Υπέροχου, γραπτά ζωγράφων για την τέχνη, το κίνημα του Ρεαλισμού και δημόσια κριτική στον 19ο αιώνα). Έχω επίσης διδάξει ένα μάθημα για την Προ-ραφαηλιτική και Βικτωριανή ζωγραφική καθώς και τα ρεύματα του συμβολισμού στην Ευρώπη των τελών του 19ου αι. Τέλος έχω αναπτύξει στη διδασκαλία μου μια σειρά θεμάτων από τα σύγχρονα ρεύματα της Βρετανικής εννοιολογικής τέχνης μετά το 1985 μέχρι το παρόν αλλά και ζητήματα από την ιστορία της καλλιτεχνικής διαφήμισης και καλλιτεχνικής αφίσας στον 19ο και τον 20ο αι.

 

ΕΡΕΥΝΑ - ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ

•  Κεντρικά σημεία αναφοράς της έρευνάς μου αποτελούν:

- Η γένεση νέων φυσιοκρατικών θεωριών στο 18 ο αι. και το ριζοσπαστικό τους κοινωνικό και καλλιτεχνικό περιεχόμενο

- Οι σχέσεις επιστημονικών λόγων (φυσική ιστορία, εμπειρισμός, βιο-ιατρικά μοντέλα, περιβαλλοντικές επιστήμες) και καλλιτεχνικής θεωρίας/αναπαράστασης, και ο ρόλος τους στη γένεση της ιστορίας της τέχνης ως επιστήμης

- Η συνεχής αλληλεπίδραση μεταξύ της ιστορίας της ιατρικής (φυσιολογία, ανατομία, παθολογία και θεραπευτικές πρακτικές) και της ιστορίας της τέχνης κατά το 18 ο και 19 ο αι., και ειδικά τα σύνθετα διεπιστημονικά και δι-επαγγελματικά προβλήματα που εγείρουν

- Η βιο-πολιτική γενεαλογία της αισθητικής και της καλλιτεχνικής εμπειρίας, η πολιτική οικονομία των αισθήσεων και η σχέση τους με τις αισθητικές θεωρίες και την αναπαράσταση της ανθρώπινης φιγούρας κατά την ίδια περίοδο

- Θεωρίες της ευγένειας, ο νεοκλασικισμός και άλλες ιδεαλιστικές τάσεις, η θεωρία του Υπέροχου, το γραφικό αλλά και η γένεση ενισχυμένων μορφών μίμησης που ονομάζω «υπερ-νατουραλισμό» και τοποθετώ στις γενεαλογικές απαρχές του ρεαλισμού

- Οι επαγγελματικές, κοινωνικές και αισθητικές διαστάσεις της ιστορίας του ακαδημαϊσμού στη Βρετανία και η σύγκρουσή τους στο βιο-πολιτικό επίπεδο με τις αισθητικές επιλογές των ανταγωνιστών τους

Το υπό συγγραφή βιβλίο μου με τον τίτλο Sublime Realism : Medical Men and the Art Profession in Britain (1757-1823) διαπραγματεύεται αυτά τα θέματα.

•  Ανάμεσα στα άλλα θέματα που αναπτύσσω ερευνητικά και συγγραφικά συμπεριλαμβάνονται:

- Η πολυκύμαντη υποδοχή των γλυπτών του Παρθενώνα στη Βρετανία κατά την άφιξή τους

- Τα μείζονα πολιτικά, καλλιτεχνικά και αισθητικά ζητήματα που έφεραν στην επιφάνεια κυρίως λόγω της εντελώς διαφορετικής αντίληψης για το σώμα και την ανθρώπινη φιγούρα που εισήγαγαν

- Ο πρωταγωνιστικός ρόλος γιατρών και επιστημόνων αλλά και ριζοσπαστών καλλιτεχνών και κριτικών, στην πολιτιστική εδραίωση των γλυπτών στη Βρετανία σε πείσμα ισχυρών συντηρητικών κύκλων

•  Και τέλος,

- Η ιστορική ένταξη, η μελέτη του απόηχου, αλλά και η ολοκληρωμένη μετάφραση, τεκμηρίωση και ανάλυση του κειμένου του Edmund Burke για το Υπέροχο ( Philosophical Enquiry into the Origin of Our Ideas of the Sublime and Beautiful, 1757 και 1759).