Ο Τέρενς Μαλίκ σε μια σταδιοδρομία σχεδόν 40 ετών έχει σκηνοθετήσει μόλις 5 ταινίες μεγάλου μήκους, ωστόσο πολλοί κριτικοί θεωρούν τις ταινίες του «αριστουργήματα» και τον ίδιο μια πολύ ενδιαφέρουσα προσωπικότητα που κρατάει την προσωπική του ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και προτιμάει να εργάζεται πίσω από την κάμερα.
Η ταινία «Badlands» στην οποία μάλιστα ο σκηνοθέτης κάνει μια σύντομη εμφάνιση, αποτελεί μια δραματική περιπέτεια βασισμένη στην αληθινή ιστορία του κατά συρροή δολοφόνου Τσαρλς Σταρκγουέδερ και της νεαρής φιλενάδας του Καρίλ Ανν Φουγκάτ. Πιο συγκεκριμένα, περιγράφει την ιστορία δύο περιθωριακών νέων που θα ξεκινήσουν μια φονική πορεία χωρίς κάποιο εμφανές κίνητρο.
Ο Κιτ(χαρακτήρας βασισμένος στον Τσαρλς Σταρκγουέδερ) είναι ένας κοινωνικά αποκομμένος νέος από φτωχή οικογένεια που θεωρεί τον εαυτό του ως ένα είδος επαναστάτη χωρίς αιτία, όπως ακριβώς το ίνδαλμά του ο James Dean. Καθ’ όλη την διάρκεια της ταινίας, τον παρατηρούμε να βρίσκει ασήμαντες προφάσεις για να διαπράττει φόνους, ενώ παράλληλα δεν φαίνεται να αντλεί κάποια ευχαρίστηση μέσα από αυτούς. Η συναισθηματική αποστασιοποίηση και η αδιαφορία που χαρακτηρίζει τις μακάβριες πράξεις του, καθιστά τον χαρακτήρα του «απρόβλεπτό» και την συμπεριφορά του μη προσεγγίσιμή από «λογικές» κοινωνικές/ψυχολογικές ερμηνείες.
Η 14χρονή ΧόλυΣάρτζις από την άλλη, συντροφεύει τον Κιτ και αφηγείται την όλη ιστορία με έναν αδιάφορο, μη προσωπικό τόνο. Ο χαρακτήρας της σκιαγραφείται ως ένα συναισθηματικά απόμακρο και αφελές «παιδί» χωρίς αυτοπεποίθηση που αποφασίζει να ακολουθήσει τον Κιτ στο αιματηρό του ταξίδι απλά γιατί γοητεύτηκε από το ενδιαφέρον του…Παρόλο που η ίδια μένει αμέτοχη στις δολοφονίες, επιδεικνύει μια εντυπωσιακή έλλειψη συναισθηματικών αντιδράσεων μπροστά στο θάνατο και συναινεί στις πράξεις του φίλου της με την σιωπή της.
Κλείνοντας, το «Badlands» αποτελεί μια διερεύνηση της φύσης του καλού και του κακού και αποκαλύπτει τον άνθρωπο στο φυσικό του περιβάλλον, πραγματικά ελεύθερο και απαλλαγμένοαπό ηθικές επιταγές. Εισχωρεί στα βάθη της ανθρώπινης απάθειας που γεννά εγκλήματα χωρίς αιτία, αφαιρώντας το νόημα όχι μόνο από τον θάνατο αλλά και από την ζωή.