|
|
Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2008 |
9:15 - 11:00 |
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Αίθουσα Τελετών «Γ. Μυλωνάς»
Προεδρείο: Wolf-Michael Roth, Prof. University of Victoria, Canada, Νίκος Βαλaνίδης, Αναπλ. Καθηγητής, Παν. Κύπρου, Αναστασία Δημητρίου, Επικ. Καθηγήτρια Παν Θράκης
-Δημήτρης Κολιόπουλος, Επικ. Καθηγητής Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Πανεπιστημίου Πατρών:
«Είναι δυνατή η διδασκαλία των φυσικών επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση;»
-Aduriz-Agustin Bravo, As. Prof. Universidad de Buenos Aires, Argentina:
"The nature of science in early scientific education. Notes for teachers". |
11:00 - 11:30 |
Διάλειμμα - Καφές |
11:30 -14:00 |
Παράλληλες Συνεδρίες |
|
Γ΄: Διδασκαλία φυσικών επιστημών και περιβαλλοντική εκπαίδευση στις μικρές ηλικίες.
Αμφιθέατρο Σχολής Επιστημών Αγωγής (Ισογείου)
Προεδρείο:
Δημήτρης Ματθόπουλος, Καθηγητής Παν. Ιωαννίνων,
Βασίλης Κούτρας, Αν. Καθηγητής Παν. Ιωαννίνων,
Μαρία Καλλέρη, Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης.
1. Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) για την Προσχολική και την Πρωτοσχολική ηλικία: Η ιστορία της Περλίτας της μικρής σταγόνας.
Αικατερίνη Τσούβαλη, Υπεύθυνη Κ.Π.Ε. Κόνιτσας
Μαριάννα Νάστου, Αναπλ. Υπεύθυνη Κ.Π.Ε. Κόνιτσας
Αγγελική Χατζηαθανασίου, τ. Αναπλ. Υπεύθυνη Κ.Π.Ε. Κόνιτσας
Αριστέα Σούζου, Εκπαιδευτικός Α'/θμιας Εκπαίδευσης, Κ.Π.Ε. Κόνιτσας
Μαρία Ζαλοκώστα, Νηπιαγωγός, Κ.Π.Ε. Κόνιτσας
Ευφροσύνη Ζιώγου, Νηπιαγωγός, Κ.Π.Ε. Κόνιτσας
2. Tο οικολογικό παραμύθι ως εργαλείο στην περιβαλλοντική εκπαίδευση
Χρύσα Παγκάλου, Χρήστος Τσέκος, Δημήτρης Ματθόπουλος
Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
3. Η Οργάνωση και η χρήση της Γωνιάς των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο και η λειτουργία της στα πλαίσια σχεδίων εργασίας για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Δήμητρα Μπία, Νηπιαγωγός, K.Π.Ε. Δραπετσώνας
4. Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα: «Δάσος, πηγή ζωής»
Βασιλική Βέλκου, Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής
Αικατερίνη Γκουτζιομήτρου, Νηπιαγωγός
5. Ανακαλύπτοντας έννοιες και φαινόμενα φυσικών επιστημών στα πλαίσια της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία
Αλεξάνδρα Κωστάκη, Νηπιαγωγός, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ν. Πρέβεζας
6. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος για το νερό και την εξοικονόμησή του στην προσχολική ηλικία
Δέσποινα Σαμαλτάνη, Νηπιαγωγός
7. Η αυλή του νηπιαγωγείου μας - ένα μικρό οικοσύστημα
Ελένη Κοσμετάτου, Νηπιαγωγός
|
|
Δ΄: Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στις Φυσικές Επιστήμες.
Αίθουσα Σεμιναρίων Π.Τ.Ν.
Προεδρείο:
Δημήτρης Κολιόπουλος, Επικ. Καθηγητής Παν. Πατρών,
Παναγιώτης Παντίδος, Λέκτορας,
Ζαχαρούλα Βοϊνέσκου, Σχολική Σύμβουλος Νηπιαγωγών.
1. Study of location effects on learning of pre-school age children in rural areas of Iran (sistan).
Mortaza Tavakoli, Gharib Fazelniya, University of Zabol, Iran.
2. Η θεωρία της δραστηριότητας (Activity Theory) ως εργαλείο ανάλυσης των εργαστηριακών μαθημάτων στα πλαίσια του μαθήματος της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών
Αικατερίνη Πλακίτση, Χαρίκλεια Θεοδωράκη, Π.Τ.Ν. Ιωαννίνων
3. Ο κόσμος της Φυσικής στο Νηπιαγωγείο
Ζαχαρούλα Βοϊνέσκου, Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής
4. Συσχετίζοντας τη γνώση του περιεχομένου για έννοιες από τις Φυσικές Επιστήμες με τη διδακτική προσέγγιση. Η περίπτωση της έννοιας της διάλυσης
Παρασκευή Καβαλάρη, Δόμνα-Μίκα Κακανά, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
5. Εκπαίδευση Νηπιαγωγών στις Φυσικές Επιστήμες μέσα από το εργαστήριο και την πρακτική άσκηση στα Νηπιαγωγεία Ιωαννίνων: Μια πρώτη αποτίμηση
Ελένη Κολοκούρη, Χαρίκλεια Θεοδωράκη, Νηπιαγωγοί Π.Τ.Ν. Ιωαννίνων
6. Τα πειράματα επίδειξης στο Νηπιαγωγείο
Βασίλης Τσελφές, Αντιγόνη Παρούση, Τ.Ε.Α.Π.Η. Πανεπιστημίου Αθηνών.
|
|
Ε΄: Διεπιστημονικές - διαθεματικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση των μικρών παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες.
Αμφιθέατρο Φ.Π.Ψ. (1ος όροφος)
Προεδρείο:
Δημήτρης Ράπτης, Λέκτορας Παν. Ιωαννίνων,
Φανή Λαμπαδαρίου, Ε.Π.Μ.,
Ελένη Καμπέρη, Σχολ. Σύμβουλος Νηπιαγωγών.
1. Η ιστορικότητα των Φυσικών Επιστημών στην ύστερη εποχή του Νεοελληνικού Διαφωτισμού: Από τη θεωρία «Περί Συστήματος του Παντός» (1805) στα «Στοιχεία της Πειραματικής Φυσικής και της Μετεωρολογίας» (1840)
Απόστολος Παπαϊωάννου, Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
2. Ανακαλύπτοντας τις φυσικές έννοιες στο μυθικό λαϊκό λόγο
Δημήτρης Ελ. Ράπτης, Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
3. Μύθοι για τον ήλιο και διδασκαλία των φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο
Αναστάσης Σιάτρας, Φανή Σέρογλου, Π.Τ.Δ.Ε. Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
4. Οι Φυσικές Επιστήμες στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο
Φανή Λαμπαδαρίου, Υπεύθυνη Προσχολικής Αγωγής Ελληνικoύ Παιδικού Μουσείου (Ε.Π.Μ.)
Άρτεμις Σταματέλου, Διευθύντρια Ελληνικoύ Παιδικού Μουσείου (Ε.Π.Μ.)
5. Με αφορμή ένα πρόγραμμα μουσειακής εκπαίδευσης
Ηρώ Μαυρουσούδη, Νηπιαγωγός
6. Η Διδακτική των Φυσικών Επιστημών μέσω της μουσικής στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία.
Μαρία Τοπολιάτη, Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
7. Ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για τις μικρές ηλικίες με τη μέθοδο project.
Αγγελική Πάσχου, Νηπιαγωγός. |
|
Συμπόσιο 2: Αμφιθέατρο Π.Τ.Ν. (1ος όροφος)
Φυσικές Επιστήμες και Ειδική Αγωγή.
Οργανωτές: Δημήτρης Σαρρής - Ευγένιος Τριβιζάς.
Συζητητής: Δημήτρης Σαρρής, Λέκτορας Παν. Ιωαννίνων.
1. Η μεταγνωστική διάσταση του παραμυθιού ως διάμεσο ανακάλυψης των φυσικών εννοιών στο νηπιαγωγείο
Δημήτρης Σαρρής, Λέκτορας Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ευγένιος Τριβιζάς, Καθηγητής Πανεπιστημίου Reading Αγγλίας
2. Η φυσιοθεραπευτική σχέση ασθενούς - νηπίου στην εγκατάσταση της φυσικής επάρκειας σε νήπια με αναπηρία
Ιωάννης Στεργιούλης, Προϊστάμενος ΚΔΑΥ , Νομού Ιωαννίνων
3. Η σωματική μειονεξία και η φυσική ένταξη αυτών των παιδιών στο κανονικό σχολείο
Σπύρος Βάσιος, φυσιοθεραπευτής ΚΔΑΥ Ιωαννίνων
4. Η κοινωνιολογική διάσταση των φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο
Έλενα Αγαπητού, Κοινωνιολόγος |
|
Συμπόσιο 3: Αίθουσα Τελετών «Γ. Μυλωνάς»
Ο ψηφιακός κόσμος της προσχολικής εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες
Οργανωτές: Νίκος Βαλανίδης - Γιώργος Πολυζώης.
Συζητητής: Νίκος Βαλανίδης, Αναπλ. Καθηγητής Παν. Κύπρου.
1. Ψηφιακές δραστηριότητες για την κατακόρυφο-Επίδειξη λογισμικού
2. Ψηφιακές δραστηριότητες για την οριζόντια επιφάνεια των υγρών (Water Level Task)-Επίδειξη λογισμικού
3. Ψηφιακές δραστηριότητες για την κατακόρυφο- Αποτελέσματα πρακτικής εφαρμογής
4. Ψηφιακές δραστηριότητες για την οριζόντια επιφάνεια των υγρών (Water Level Task)-Αποτελέσματα πρακτικής εφαρμογής.
|
14:00 - 15:00 |
Στρογγυλό τραπέζι: Αίθουσα Τελετών «Γ. Μυλωνάς»
Η έρευνα για την εκπαίδευση των μικρών παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες - μεθοδολογικά ζητήματα, πορίσματα και προοπτικές.
Κωνσταντίνος Ραβάνης, Καθ. Παν. Πατρών (1ο Συνέδριο),
Μελπομένη Τσιτουρίδου, Επικ. Καθηγήτρια Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης (2ο Συνέδριο),
Κώστας Κωνσταντίνου, Αναπλ. Καθ. Παν. Κύπρου (3ο Συνέδριο),
Βασιλεία Χρηστίδου, Αναπλ. Καθ. Παν. Θεσσαλίας (4ο Συνέδριο),
Κατερίνα Πλακίτση, Επίκ. Καθηγήτρια Παν. Ιωαννίνων (5ο Συνέδριο),
Wolf-Michael Roth, Pr., University of Victoria, Canada
Παναγιώτης Κόκκοτας, Ομ. Καθ. Παν. Αθηνών
Νίκος Βαλανίδης, Αναπλ. Καθηγητής Παν. Κύπρου
Δημήτρης Κολιόπουλος, Επικ. Καθηγητής Παν. Πατρών
Εκπρόσωπος του Federal Research Institute for Natural Sciences, scientific and technological literacy, Nigeria.
Εκπρόσωπος του World Meteorological Organisation West African-Sub-Regional Office, United Nation's House.
Aduriz-Agustin Bravo, As. Prof. Universidad de Buenos Aires, Argentina. |
15:00 - 15:30 |
Απολογισμός - Κλείσιμο συνεδρίου |
|
|
|