Plakitsi Katerina
Associate professor of Science Education, Dept. of Early Childhood Education, School of Education, University of Ioannina.
Εκπαίδευση – Πρακτική Άσκηση - Επιμόρφωση
Διδακτικό έργο
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ LINNAEUS – SWEDEN (ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ –ΑΓΓΛΙΚΗ). |
|
2014-2015 |
ERASMUS INTENSIVE PROGRAM “SOCIAL RELATIONS IN SCHOOLS” Πολυεθνικό και διεπιστημονικό μάθημα με 15 καθηγητές σε 70 μαθητές από 7 ευρωπαϊκές χώρες. Συμμετέχοντα Πανεπιστήμια: Linnaeus University of Kalmar-Sweden (coordinator), University of Ioannina-Greece, Orleans university-France, Don Bosco University-Spain, University College Sjaelland-Denmark, Hogeschool Edith Stein-Netherlands, Padagogishe Hochschule Wien-Austria. |
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ –ΑΓΓΛΙΚΗ). |
|
2011 – 2012 |
ERASMUS INTENSIVE PROGRAM “LIGHT IN SCIENCE AND SOCIETY” (κύκλος εργασιών 3ου έτους, ύστερα από έγκριση της αντίστοιχης πρότασης από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών-Ι.Κ.Υ.). |
2010 – 2011 |
ERASMUS INTENSIVE PROGRAM “LIGHT AND SUSTAINABILITY” (κύκλος εργασιών 2ου έτους). Ίδιου τύπου μάθημα στη δεύτερη χρονιά υλοποίησής του, ύστερα από έγκριση της αντίστοιχης πρότασης από το Ι.Κ.Υ. |
2009 - 2010 |
ERASMUS INTENSIVE PROGRAM “LIGHT” (κύκλος εργασιών 1ου έτους). Ίδιου τύπου μάθημα στην πρώτη χρονιά υλοποίησής του, ύστερα από έγκριση της αντίστοιχης πρότασης από το Ι.Κ.Υ. |
ΜΑΘΗΜΑΤΑΣΤΟ ST. PARTICK’S COLLEGE (DUBLIN CITY UNIVERSITY) IRELAND (ΓΛΩΣΣΑΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ – ΑΓΓΛΙΚΗ) |
|
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ |
|
2008 - 2012 |
Εκπαίδευση φοιτητών:
Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών:
Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών στα Μουσεία/Κέντρα Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας για παιδιά της πρώτης παιδικής ηλικίας. |
2003 - 2008 |
Εκπαίδευση φοιτητών: |
1990 - 2003 |
Δασκάλα στη Δημόσια Εκπαίδευση. Βαθμός Α΄. Χρόνος υπηρεσίας 14 έτη και 10 μήνες. |
1995-1998 |
Δασκάλα αποσπασμένη στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών, στον Τομέα / Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος και ειδικότερα στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Εκεί, εκτός των άλλων, συντόνιζα και καθοδηγούσα τους τεταρτοετείς φοιτητές/τριες του Π.Τ.Δ.Ε. και τους δασκάλους της εξομοίωσης στις πρακτικές ασκήσεις του μαθήματος της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στα εργαστήρια, καθώς επίσης και τους φοιτητές στις πρακτικές ασκήσεις τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών σε Δημοτικά Σχολεία της περιοχής Αθηνών. |
1995-1998 |
Διδάσκουσα τα μαθήματα της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και «Το Μουσείο ως χώρος εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες» στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης. Συνολικές ώρες διδασκαλίας 387. |
1989-1990 |
Αναπληρώτρια δασκάλα στη Δημόσια Εκπαίδευση. |
1986-1989 |
Δασκάλα στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. |
1984- 1985 |
Ωρομίσθια καθηγήτρια Φυσικής στην Ανώτερη Δημόσια Σχολή Εμπορικού Ναυτικού Πλοιάρχων Κεφαλλονιάς. |
1983- 84 |
Καθηγήτρια των Φυσικών Επιστημών σε φροντιστήριο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. |
Εργαστήρια στο πλαίσιο των μαθημάτων ΔΦΕ Ι και ΔΦΕΙΙ – Πρακτική άσκηση.
Ως τα 2/3 της συνολικής πρακτικής άσκησης των φοιτητών, έχει αναπτυχθεί ένας κύκλος εργαστηρίων 9 θεμάτων τα οποία είναι: Συλλογές φύλλων, Διδακτικές στρατηγικές για τη διαλυτότητα στερεών στο νερό, Διδακτικές στρατηγικές για την επίπλευση και τη βύθιση των στερεών στο νερό, Το σώμα μου, Μαγνήτες – Η ανακάλυψη των στοιχειωδών μαγνητικών ιδιοτήτων, Φως – Κάτοπτρα, Σκιές – Χρώματα, Ήχος, Χρόνος. Προετοιμάζονται επίσης και εργαστήρια με θέματα τα απειλούμενα ζώα, και τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
Όλα τα εργαστήρια γίνονται στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του ΠΤΝ Ιωαννίνων.
Τα 6 θέματα προγραμματίζονται για το χειμερινό εξάμηνο και τα 3 για το εαρινό, ώστε να μείνει χρόνος και για την πρακτική άσκηση στα σχολεία.
Τα εργαστηριακά θέματα περιγράφονται στα επισυναπτόμενα του υπομνήματος.
Πρακτική άσκηση στα σχολεία.
Η πρακτική άσκηση υλοποιείται διαδοχικά σε δύο χώρους: στα εργαστήρια του ΠΤΝ και στα Σχολεία της περιοχής Ιωαννίνων. Αρχίζει στο Ε΄ εξάμηνο σπουδών στο πλαίσιο του μαθήματος Διδακτική των Φυσικών Εννοιών στο Νηπιαγωγείο Ι. Οι φοιτητές χωρίζονται σε ομάδες και ασκούνται στο εργαστήριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών κάθε εβδομάδα επί δύο ώρες, επιπλέον της τρίωρης διάλεξης του μαθήματος. Τα εργαστήρια συνεχίζονται και στο εαρινό (ΣΤ΄) εξάμηνο σπουδών στο πλαίσιο του μαθήματος Διδακτική των Φυσικών Εννοιών στο Νηπιαγωγείο ΙΙ. Μετά την ολοκλήρωση του κύκλου των εργαστηρίων, οι φοιτητές χωρίζονται σε ζευγάρια και αναλαμβάνουν να διδάξουν ένα θέμα από αυτά που ασκήθηκαν στα εργαστήρια. Σε συνεργασία με τη διδάσκουσα Αναπλ. Καθηγήτρια Πλακίτση Κατερίνα, οι φοιτητές σχεδιάζουν το σενάριο διδασκαλίας και κατασκευάζουν χειραπτικά ή αναπτύσσουν διαδικτυακά το εκπαιδευτικό υλικό που θα χρειαστούν. Επιλέγουν Νηπιαγωγείο για την πρακτική τους άσκηση και επικοινωνούν με τη Νηπιαγωγό της τάξης για την πρώτη γνωριμία με τα νήπια. Στη συνέχεια υλοποιούν την πρακτική τους άσκηση μέσα στη σχολική τάξη.
Ε΄ Εξάμηνο: Περιλαμβάνει εβδομαδιαίο εργαστήριο 2 ωρών στο ΠΤΝ στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και στην αίθουσα της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών.
ΣΤ΄ Εξάμηνο: Η Πρακτική Άσκηση στα Σχολεία διαρκεί 2 εβδομάδες. Οι πρώτες ημέρες περιλαμβάνουν παρακολούθηση και καταγραφή των δραστηριοτήτων που εμπλέκουν έννοιες και διαδικασίες των φυσικών επιστημών. Στη συνέχεια οι φοιτητές υλοποιούν καινοτομικές διδασκαλίες συγκεκριμένων εννοιών και θεμάτων των φυσικών επιστημών. Στο τέλος, παραδίδεται εργασία καταγραφής – ανάλυσης της πρακτικής άσκησης, η οποία αποτελεί μέρος της αξιολόγησης των φοιτητών στο μάθημα Διδακτική των Φυσικών Εννοιών στο Νηπιαγωγείο ΙΙ.
Το υλικό των εργαστηριακών μαθημάτων και οι εξειδικευμένες δραστηριότητες υπάρχουν ανηρτημένα στο διαδίκτυο (http://ecourse.uoi.gr/).
Επιμόρφωση
2011-2012 |
Επιμορφώτρια σχολικών συμβούλων πρωτοβάθμιας, εκπαιδευτών εκπαιδευτικών, διευθυντών εκπαίδευσης και διευθυντών πιλοτικών δημοτικών σχολείων εφαρμογής των νέων προγραμμάτων σπουδών, καθώς επίσης και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας στα Νέα Προγράμματα Σπουδών, στο πλαίσιο της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Νέο πρόγραμμα Σπουδών» με κωδικό ΟΠΣ 295450. Η Πράξη υλοποιείται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.)– Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). |
2007 - 2008 |
Επιμορφώτρια στο πρόγραμμα Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. 2: «Επιμόρφωση στελεχών και εκπαιδευτικών περιβαλλοντικής εκπαίδευσης», με επιστημονικό υπεύθυνο τον Καθηγητή Κ. Κουτσόπουλο, Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, και υπεύθυνο για την Περιφέρεια Ηπείρου τον Καθηγητή Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος |
2005 |
Επιμορφώτρια στο Έργο «Επιμόρφωση Σχολικών Συμβούλων και Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Προσχολικής Εκπαίδευσης στο ΔΕΠΠΣ και τα ΑΠΣ» την 12,13 και 14 Δεκεμβρίου 2005. |
1997 - 2000
2004 - 2005 |
Διδάσκουσα στο “Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ακαδημαϊκής και Επαγγελματικής Αναβάθμισης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης” Παν. Αθηνών. Σύνολο διδακτικών ωρών 252. |
Ιανουάριος -Μάρτιος 1996 και Απρίλιος – Ιούνιος 1996 |
Επιμορφώτρια στα Π. Ε. Κ. Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά στο πρόγραμμα “Εναλφαβητισμός στον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή. Ο Η/Υ, τα Μέσα Πολύμορφης Επικοινωνίας στην Εκπαιδευτική Διαδικασία”.
|
Νοέμβριος - Δεκέμβριος 1997 |
Επιμορφώτρια στα Π. Ε. Κ. Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών στο αντικείμενο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών. (Ώρες 10). |
Φεβρουάριος - Μάρτιος 1998 |
Επιμορφώτρια στα Π.Ε.Κ. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών στο αντικείμενο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών. (Ώρες 10). |
2000-2001 |
Δίδαξα Πληροφορική και τρόπους ένταξής της στην εκπαιδευτική διαδικασία σε Καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο πλαίσιο του προγράμματος (ΕΠΕΑΕΚ) «Φυσικές Επιστήμες – Κοινωνία – Τεχνολογία: Μια πολυδιάστατη προσέγγιση στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών». Σύνολο διδακτικών ωρών 60. |
1999-2000 |
Επιμορφώτρια σε σεμινάρια Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη Χαλκίδα (27,28/11 & 3,4,5/12/1999), στην Παλλήνη (19,20/2 & 3,4,5/3/2000), στο Λαύριο (23-31/10/1999), στη Λαμία (11,12,17,18,19/12/1999) και στο Συνεδριακό Κέντρο Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας (18,19,31/3 & 1,2/4/2000). |
.
.