Μαθήματα
Μαθήματα που διδάσκονται στο Παιδαγωγικό τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Καινοτομίες - Χρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα:
2014-2015 |
Το έργο EPOQUE προωθεί ένα βιώσιμο εμπλουτισμένο μελλοντικό πρόγραμμα σπουδών που θα παρέχουν τα Πανεπιστήμια στους τομείς των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, μέσω της ανάπτυξης ενός περιβαλλοντικού χαρτοφυλακίου. Το περιβαλλοντικό χαρτοφυλάκιο έχει ως στόχο να δημιουργήσει μια νέα γενιά επιστημόνων, οι οποίοι θα μπορούσαν να συμβάλουν σημαντικά στη βιώσιμη ανάπτυξη των διαφόρων τύπων των οργανισμών, συμπεριλαμβανομένων των σχολείων. Το έργο βασίζεται σε μια μεταφορά τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών μεταξύ επιλεγμένων συνεργατών από τη Βόρεια και τη Νότια Ευρώπη, αλλά και από χώρες της Βαλτικής και της Μεσογείου. http://www.epoque-project.eu. |
2014-2015 |
@MINDSET is an Erasmus+ European funded project. The objective of the @MINDSET project is to actively support diversity management within education settings, by equipping teachers with the appropriate tools to deal with diversity issues, while better encouraging students to become active citizens and empathizing adults. The project will identify the most common types of diversity in the school environment and develop on one hand the tools for the teachers to better manage it within the classroom and the school in general. While on the other promote the issue of diversity and what it entails within society for pupils and help them embrace it. http://bdfprojects.wix.com/mindset |
2013-2015 |
ERASMUS INTENSIVE PROGRAM Social Relations in Schools (SRS). Πολυεθνικό - διεπιστημονικό πανεπιστημιακό μάθημα με τη συνεργασία άλλων 6 Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων: Linnaeus University-Sweden (co-ordinator), Orleans university-France, Don Bosco University-Spain, University College Sjaelland-Denmark, Hogeschool Edith Stein-Netherlands, Padagogishe Hochschule Wien-Austria. |
2012-2013 |
CALLIOPE PROJECT: Communication for Adult Learning: Leveraging Innovative Options to Promote Effectiveness. The main objective is to improve the capacity of AL trainers to effectively structure and package key messages (ultimately, how to deliver training) so as to enhance the efficacy and impact of learning on end users (http://calliope-project.org/). |
2011-2013 |
ISWA PROJECT: Immersion in the Science Worlds through the Arts. SiS-2010-3.0.3-1 Science and the Arts: an experimental approach. Coordinator: Franco Rustichelli http://iswa.fisica.unina.it/index.php/the-project
|
2010-2013 |
ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΙΙ. http://users.uoi.gr/reapro/index.html |
2009-2012 |
Επιστημονικός υπεύθυνος του ERASMUS INTENSIVE PROGRAM "Light". |
2009-2012 |
Εισηγήτρια και Επιστημονικώς υπεύθυνη σε 7 διμερείς συμφωνίες ERASMUS, για ανταλλαγές φοιτητών για σπουδές και καθηγητών για διδασκαλία, με τα Πανεπιστήμια: University of Naples-Italy, University of Cyprus, Eindhoven University of Technology-The Netherlands, Linnaeus University-Sweden, University of Minho-Portugal, St. Patrick's College - Dublin City University- Ireland, and Dublin City University. |
2011-2013 |
Εμπειρογνώμων στο επιστημονικό πεδίο «Φυσικές Επιστήμες» για την ανάπτυξη/εκπόνηση των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης και Συντονίστρια στο διδακτικό μαθησιακό αντικείμενο της Φυσικής (Μελέτη του Περιβάλλοντος, Φυσικά Δημοτικού και Φυσική Γυμνασίου), στο πλαίσιο της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) - Νέο πρόγραμμα Σπουδών» με κωδικό ΟΠΣ 295450. Η Πράξη υλοποιείται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.)- Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).http://ebooks.edu.gr/ |
2011-2013 |
Εμπειρογνωμόνων στο επιστημονικό πεδίο «Φυσικές Επιστήμες» για την ανάπτυξη/εκπόνηση των Οδηγών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, για τον εκπαιδευτικό, για το μαθησιακό αντικείμενο Φυσική (Θεωρητικό πλαίσιο) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση/Δημοτικό (Μελέτη του Περιβάλλοντος και Φυσικά Δημοτικού) και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση/Γυμνάσιο (Φυσική Γυμνασίου). Οι Οδηγοί Εκπαιδευτικού εκπονούνται στο πλαίσιο της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) - Νέο πρόγραμμα Σπουδών» με κωδικό ΟΠΣ 295450. Η Πράξη υλοποιείται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.)- Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). |
2011-2013 |
Υπεύθυνη της εξειδίκευσης της επιμόρφωσης στο επιστημονικό πεδίο «Φυσικές Επιστήμες - Φυσικά Δημοτικού» για την επιμόρφωση των συμμετεχόντων στην πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Η εξειδίκευση της επιμόρφωσης για τους σχολικούς συμβούλους, τους εκπαιδευτές εκπαιδευτικών (επιμορφωτές) και για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας στα Νέα Προγράμματα Σπουδών, έγινε με τη σύνταξη «Οδηγού Επιμόρφωσης ανά ομάδα επιμορφούμενων». |
2011-2013 |
Επιμορφώτρια σχολικών συμβούλων πρωτοβάθμιας, εκπαιδευτών εκπαιδευτικών (επιμορφωτών), διευθυντών πιλοτικών σχολείων (21 νηπιαγωγεία, 99 Δημοτικά, 68 Γυμνάσια) εφαρμογής των νέων προγραμμάτων σπουδών, καθώς επίσης και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας στα Νέα Προγράμματα Σπουδών. |
2008 |
Επιμορφώτρια στελεχών και εκπαιδευτικών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ και επιστημονικό υπεύθυνο τον Καθ. Κωστή Κουτσόπουλο. |
13-6-2006 έως |
Επιστημονικός υπεύθυνος και μέλος της ομάδας υλοποίησης του ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού πακέτου «Περιβάλλον-Η προστασία του δάσους» για το Δημοτικό σχολείο, της ενότητας «Νηρηίδες - Ανάπτυξη Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων» το έργου «Πλειάδες - Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του Ε.Α.ΙΤΥ και του ΥπΕΠΘ. http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-perivallon-i-prostasia-tou-dasous/INDEX/index.html |
2006- |
Εισηγήτρια σε πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτών και μελών ΔΕΠ με το Πανεπιστήμιο της Κύπρου, Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS. |
2006-2008 |
Μέλος της ομάδας έργου του διαπανεπιστημιακού ευρωπαϊκού προγράμματος "Science Teacher e-Training (STeT) - Teaching Science using case studies from the History of Science", 129552-CP-1-2006-1-GR-COMENIUS-C21. Επιστ. Υπεύθυνος Ομ. Καθηγητής Π. Κόκκοτας. Συμμετέχουν σε αυτό τα Πανεπιστήμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Pavia, Carl von Ossietzky (De), Μαδρίτης και Κύπρου. Αφορά στην εκπαίδευση από απόσταση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες μέσα από ένα κατάλληλα διαμορφωμένο website που θα περιλαμβάνει μελέτες περίπτωσης, όπως είναι τα φαινόμενα του ηλεκτρομαγνητισμού, με την ενσωμάτωση στοιχείων από την Ιστορία των Φυσικών Επιστημών. http://old.primedu.uoa.gr/sciedu/STeE_project/STeE_project.htm |
2004-2006 |
Μέλος της ομάδας έργου του διαπανεπιστημιακού ευρωπαϊκού προγράμματος «The MAP prOject: A teacher training program based on Science education and history of science", 118873 - CP - 1 - 2004 - 1 - GR - COMENIUS - C21. Επιστ. Υπεύθυνος Ομ. Καθηγητής Π. Κόκκοτας. Συμμετέχουν σε αυτό τα Πανεπιστήμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Παβίας, Μαδρίτης και Carl von Ossietzky (De). Έχει σκοπό την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των Φ. Ε. με την ενσωμάτωση στοιχείων της Ιστορίας τους. Η υλοποίηση γίνεται μέσα από ένα αλληλεπιδραστικό αρθρωτό (modular) e-curriculum το οποίο αναπτύσσεται σε μια ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Παρέχει θεωρητική και πρακτική υποστήριξη στον εκπαιδευτικό που διδάσκει Φ. Ε. και ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά πακέτα για θέματα των Φυσικών Επιστημών, όπως είναι η πτώση των σωμάτων, τα οποία περιλαμβάνουν και συγκεκριμένα σενάρια διδασκαλίας. http://ppp.unipv.it/map/ |
2002 - 2003 |
Κόκκκοτας Π. (Επιστ. Υπεύθυνος) & Πλακίτση Κ. (μέλος ΟΕ), στο Πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση» Πράξη η οποία είναι ενταγμένη στο Μέτρο 1.2 του ¶ξονα 'Παιδεία και Πολιτισμός' του Ε.Π. «ΚτΠ» στο πλαίσιο του Γ΄ ΚΠΣ στο ΚΣΕ της Α΄ Διεύθυνσης Αθήνας ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΔΙΔ και κωδικό 130, τις χρονικές περιόδους ΣΕΠΤΈΜΒΡΙΟΥ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2002 και ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ -ΜΑΪΟΥ 2003 (48ωρα σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στα οποία επιμορφώθηκαν 103 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης). |
1998-2000 |
Συμμετοχή στο πρόγραμμα «Καινοτομικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία-μάθηση εννοιών που περιγράφουν / ερμηνεύουν την έμβια και την άβια ύλη και τα φαινόμενα που παρατηρούνται σ' αυτές» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με το Κέντρο Επαιδευτικής Έρευνας, στο πλαίσιο προγράμματος Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. - Ενέργεια 3.2β. Για τις ανάγκες του συγκεκριμένου προγράμματος πραγματοποίησα παιδαγωγική έρευνα (έρευνα δράσης και έρευνα εφαρμοσιμότητας καινοτομικού Αναλυτικού Προγράμματος) ενώ παράλληλα συμμετείχα στη συγγραφή Ολοκληρωμένου Αναλυτικού Προγράμματος (φύλλων εργασίας μαθητή - οδηγού δασκάλου - φύλλων αξιολόγησης μαθητή). http://old.primedu.uoa.gr/sciedu/drast/embiaabia.htm |
1998 - 1999 -2000 |
Μέλος της ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ του Πειραματικού Προγράμματος Εκπαίδευσης αρ. 21, με τίτλο: "Εποικοδομητική διδασκαλία της ενότητας: τα υλικά σώματα, τα φαινόμενα και η σωματιδιακή δομή της ύλης, στην Ε΄ Δημοτικού", στο πλαίσιο του ΕΡΓΟΥ: ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Σ.Ε.Π.Π.Ε.) (1998 - 1999 - 2000), που χρηματοδοτήθηκε από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.) - Υποπρόγραμμα 1, Μέτρο1.1, Ενέργεια 1.1.α. ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ. http://old.primedu.uoa.gr/sciedu/drast/seppe.htm |
1998 |
Συμμετοχή σε ερευνητικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αθηνών με τίτλο: «Η ανάπτυξη της έννοιας του χρόνου σε μαθητές της Α΄ θμιας Εκπαίδευσης. Πρόταση για ένα Ολοκληρωμένο Αναλυτικό Πρόγραμμα». |
1995-1997 |
Συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα "FIREES: Formation Interdisciplinaire aux Relations Energie - Environment - Societe", DG XI, European Commission. Συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια: Πανεπιστήμια Αθηνών, Aveiro, Barcelona, Liege, Paris-7. Το πρόγραμμα είχε ως στόχο τη δημιουργία περιβαλλοντικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων με θεματολογία: Ενέργεια - Περιβάλλον - Κοινωνία. http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/laboratory/ereunitika.htm |