Rea Project

  • Home

    Home

    Home

  • About

    About

    About

  • CV

    CV

    CV

    • Charikleia Theodoraki's CV

    • Katerina Plakitsi's CV

    • Maria Kaldrimidou's CV

    • Vasileia Xristidou's CV

  • Rea Project

    Rea Project

    Rea Project

  • Thesis

    Thesis

    Thesis

  • Publications

    Publications

    Publications

  • Multimedia

    Multimedia

    Multimedia

  • Contact Info

    Contact Info

    Contact Info

Όνομα: Θέση στο Έργο: Θέση στο Ίδρυμα: Προπτυχιακοί τίτλοι σπουδών: Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών: Ειδικές γνώσεις στο γνωστικό αντικείμενο της ΠΧΕΟ(Πρόταση Χρηματοδότησης Ερευνητικής Ομάδας ): Γνώσεις στη χρήση νέων τεχνολογιών: Εμπειρία από συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα: Ερευνητική Ομάδα που τυχόν ανήκετε: Σύνολο δημοσιεύσεων (αριθμός): Σύνολο αναφορών (αριθμός): Πέντε τίτλοι δημοσιεύσεων στο γνωστικό αντικείμενο της ερευνητικής πρότασης δύο εκ των οποίων έγιναν τη τελευταία 3-ετία, και αντίστοιχος αριθμός αναφορών: Μονογραφίες: Πέντε σημαντικότερες αναφορές: Εθνικές και Διεθνείς διακρίσεις (οργάνωση συνεδρίων, μέλος οργανισμών κλπ.):
Πλακίτση Αικατερίνη Συντονίστρια της έρευνας- Μέλος Κ.Ε.Ο. – ερευνήτρια. Επίκουρη Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. 1. Πτυχιούχος του Φυσικού τμήματος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών (1983). 2. Πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Φλώρινας (1986). 1.Διπλωματούχος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στον τομέα Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος. Ειδίκευση: Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση (1997). 2.Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Θέμα της διδακτορικής διατριβής: "Οι αντιλήψεις των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του χρόνου και οι επιπτώσεις τους στην κατανόηση εννοιών των Φυσικών Επιστημών. Μια πρόταση για διαθεματική διδακτική διαμεσολάβηση". “Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο”- Πολιτισμική συνιστώσα της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών.
Ποιοτική ανάλυση δραστηριοτήτων – Cultural Historical Activity Theory -CHAT Άριστες. 2009-2010
Επιστημονικός υπεύθυνος του ERASMUS INTENSIVE PROGRAM “Light”.
Πολυεθνικό – διεπιστημονικό πρόγραμμα για το «ΦΩΣ» με τη συνεργασία άλλων 6 Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων: Πανεπιστήμιο Νάπολης (Ιταλία), Πανεπιστήμιο Κύπρου (Κύπρος), Πανεπιστήμιο Αϊντχόφεν (Ολλανδία), Πανεπιστήμιο Λίνεους (Σουηδία), Πανεπιστήμιο Μίνιο (Πορτογαλία) και Πανεπιστήμιο Δουβλίνου (Ιρλανδία). 2006-2007
Επιστημονικός υπεύθυνος «Περιβάλλον-Η προστασία του δάσους» για το Δημοτικό σχολείο, της ενότητας «Νηρηίδες - Ανάπτυξη Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων» το έργου «Πλειάδες – Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του Ε.Α.ΙΤΥ και του ΥπΕΠΘ. 2006-2008 “Science Teacher e-Training (STeT) - Teaching Science using case studies from the History of Science”, 129552-CP-1-2006-1-GR-COMENIUS-C21. Επιστ. Υπεύθυνος Ομ. Καθηγητής Π. Κόκκοτας. 2004-2006 «The MAP prOject: A teacher training program based on Science education and history of science”, 118873 - CP - 1 - 2004 - 1 - GR - COMENIUS - C21. Επιστ. Υπεύθυνος Ομ. Καθηγητής Π. Κόκκοτας. 2002 – 2003 Κόκκκοτας Π. (Επιστ. Υπεύθυνος) & Πλακίτση Κ. (μέλος ΟΕ), στο Πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση» 1998-2000 Ερευνήτρια στο πρόγραμμα «Καινοτομικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία-μάθηση εννοιών που περιγράφουν / ερμηνεύουν την έμβια και την άβια ύλη και τα φαινόμενα που παρατηρούνται σ’ αυτές» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών, σε συνεργασία με το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, στο πλαίσιο προγράμματος Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. – Ενέργεια 3.2β. 1998 - 1999 -2000 Μέλος της ομάδας υλοποίησης του Πειραματικού Προγράμματος Εκπαίδευσης αρ. 21, με τίτλο: "Εποικοδομητική διδασκαλία της ενότητας: τα υλικά σώματα, τα φαινόμενα και η σωματιδιακή δομή της ύλης, στην Ε΄ Δημοτικού", στο πλαίσιο του ΕΡΓΟΥ: ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Σ.Ε.Π.Π.Ε.) 1998 Ερευνήτρια σε ερευνητικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αθηνών με τίτλο: «Η ανάπτυξη της έννοιας του χρόνου σε μαθητές της Α΄ θμιας Εκπαίδευσης. Πρόταση για ένα Ολοκληρωμένο Αναλυτικό Πρόγραμμα». 1995-1997 Ερευνήτρια στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα "FIREES: Formation Interdisciplinaire aux Relations Energie - Environment - Societe", DG XI, European Commission. Συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια: Πανεπιστήμια Αθηνών, Aveiro, Barcelona, Liege, Paris-7. Το πρόγραμμα είχε ως στόχο τη δημιουργία περιβαλλοντικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων με θεματολογία: Ενέργεια - Περιβάλλον –Κοινωνία. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Ερευνητική ομάδα Διδακτικής των Θετικών Επιστημών και μελέτης των αλληλεπιδρώντων συστημάτων δραστηριοτήτων. Researching group on Mathematics/Science Education and Interactive Activity Systems” (MASEIAS Group. Σαράντα έξι (46) 9 Kolokouri, E., Theodoraki, X. Plakitsi, K. (2012). A Cultural Historical Activity Theory Approach In Natural Sciences Education Laboratory Lessons Towards Reforming Teachers Training. World Journal of Education 2 (2), 24-40, doi:10.5430/wje.v2n2p23. Plakitsi, K. et al (in preparation). Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Sense Publishers, σ. 200. Editor in chief: Kenneth Tobin. Roth, W.-M., Goulart, M. I. M., & Plakitsi, K. (in preparation). Science during early childhood: A cultural-historical perspective. Dordrecht, The Netherlands: Springer.
Kokkotas P., Piliouras P, Malamitsa K., Vlachos I, Plakitsi K., Maurogiannakis M., Stamoulis E. (2007). “Teaching Physics to in-service primary school teachers in the context of the History of Science: the case of the fall of bodies”. In P. Heering & D. Osewold (eds.): Constructing Scientific Understanding through Contextual Teaching, Frank & Timme Publishers, Berlin, p. 97-118. Plakitsi, K. Dosi, V. (2008). The importance of neuroscience research in science education. Best paper of the session, EISTA 2008, Orlando, Florida, USA, σ. 179-186. Πλακίτση, Κ. (2008). Προς ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σχετικά με τη Φύση της Επιστήμης. Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνέδριου με θέμα: Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση, Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Βόλος, σ.205-220. Πλακίτση, Κ., Θεοδωράκη Χ. (2008). Η θεωρία της δραστηριότητας ως εργαλείο ανάλυσης των δραστηριοτήτων των σχολικών εγχειριδίων: Η περίπτωση της μελέτης περιβάλλοντος Α΄ Δημοτικού. Δημοσίευση έπειτα από διπλή τυφλή κρίση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (ΕΔΙΦΕ), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σ. 159-168. 1. Plakitsi, K. et al (in preparation). Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Sense Publishers, σ. 270. Editor in chief: Kenneth Tobin. 2. Πλακίτση Κατερίνα, (2008). Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές. Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη, σ. 368. 3. Πλακίτση Κ., Κολιός Ν. (2008) (συλλογικός έργο). Το Λεξικό του Δημοτικού (β΄ επαυξημένη έκδοση), Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη. Συγγραφή 159 λημμάτων των φυσικών επιστημών. 4. Πλακίτση, Κ. κ.ά. (2006). Μελέτη Περιβάλλοντος Α΄Δημοτικού, Βιβλίο Δασκάλου. Αθήνα, Βιβλίο Μαθητή, Τετράδιο Εργασιών, ΟΕΔΒ, σ. 110, 155, 53. 5. Πλακίτση, Κ., Κολιός, Ν. κ.ά. (2006). «Περιβάλλον-Η προστασία του δάσους». Cd, Βιβλίο Μαθητή και Βιβλίο Δασκάλου, στο πλαίσιο του έργου «Νηρηίδες - Ανάπτυξη Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων» το έργου «Πλειάδες – Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του Ε.Α.ΙΤΥ και του ΥπΕΠΘ. 6. Κόκκοτας, Π. & Πλακίτση Κ. (2005) (επιμέλεια). Μουσειοπαιδαγωγική και Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες. Θεωρία και Πράξη. Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη, σ. 583. 1. [PDF] Collaborative inquiry in science education in Greek elementary classroom: … uu.nl P Piliouras, P Kokkotas, K Malamitsa, K Plakitsi, I … - 2003 phys.uu.nl
Γίνεται αναφορά σε 1 . Στο: [PDF] Bridging History of Science and Science Education:“The MAP prOject” leeds.ac.uk P KOKKOTAS, P PILIOURAS - ihpst2005.leeds.ac.uk. 2. Στο: van Eijck M. (2009). Cultural Studies of Science Education in Europe: Mapping Issues and Trends. Symposium to ESERA 2009 Conference αναφέρονται οι εργασίες: Piliouras, P., Plakitsi, K., Kokkotas, P. (2007). Sofia doesn’t speak during team work. Using discourse analysis as a tool for the transformation of peer group interactions in an elementary multicultural science classroom. Paper presented to 12th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction, EARLI 2007, Budapest, Hungary. Plakitsi, K. & Kokkotas, V. (2006). Enhancing teachers’ education through interpretive-philosophical meditation about the Nature of Science: The MaPrOject. Paper presented to the Joint North American – European and South American (NAESA) Symposium, May 31 - June 4, Cyprus.
Plakitsi, K. & Kokkotas, V. (in press). Reflective, informal and non-linear aspects of argumentation in school practice. Science Education International. 3. Στο: Κολιόπουλος, Δ. (2005). Η Διδακτική Προσέγγιση του Μουσείου των Φυσικών Επιστημών. Αθήνα: Μεταίχμιο. 4. Στο: Χρηστίδου, Β. (2008). Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες, Θεσσαλονίκη, Κυριακίδης. 5. [DOC] Activity Theory as a tool for analyzing primary Science learning … esera2009.org E Stamoulis, K Plakitsi - esera2009.org.
Εργασία που ζήτησαν για δημοσίευση στο περιοδικό Ciẻncia & Educaḉấo, Editor Pf. Roberto Nardi.
και [DOC] Activity Theory and learning in Science Education laboratory lessons. The … esera2009.org
X Theodoraki, K Plakitsi - esera2009.org.
Εργασία που ζήτησαν για δημοσίευση στο περιοδικό US-China Education Review, USA. 1. Προσφορά συμβολαίου από τον διεθνή εκδοτικό οίκο Sense Publishers για έκδοση του βιβλίου: Plakitsi, K., et al (in press). Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Sense Publishers. Editor in chief: Pr. Kenneth Tobin, New York University, USA. 2. Πρόσκληση του Kenneth Tobin (outstanding professor, New York University, USA), editor of the international journal Cultural Studies of Science Education, για review essay σε άρθρο του Wolf Michael Roth (outstanding researcher, University of Victoria Canada) και editor of the international journal Mind Culture and Activity. To review essay Plakitsi, K. (in press) θα δημοσιευτεί στο διεθνές περιοδικό Cultural Studies of Science Education. 3. Πρόσκληση σε συμπόσιο από τον van Eijck M. (2009). Cultural Studies of Science Education in Europe: Mapping Issues and Trends. Symposium to ESERA 2009 Conference. 4. Συνεργασία με 5 ερευνητικά εργαστήρια αριστείας 1. CHAT@Uvic Διευθυντής: Wolff-Michael Roth, mroth@uvic.ca
University of Victoria, Canada.
2. Εργαστήριο Διδακτικής των Θετικών Επιστημών, Ερευνητική ομάδα Διδακτικής των Φυσικών και Βιολογικών Επιστημών
Διευθύντρια Βασιλική Ζόγκζα zogza@patras.gr
Πανεπιστήμιο Πατρών
3. Provando e Riprovando. University Centre of Science Education.
Διευθυντής: Prof. Olmes Bisi, olmes.bisi@unimore.it
University of Modena and Reggio Emilia, Italy.
4. Laboratory of Comparative Human Cognition
Διευθυντής: Mike Cole, mcole@weber.ucsd.edu
University of San Diego, California, U.S.A.
5. GEHyD-Grupo de Epistemología, Historia y Didáctica de las Ciencias Naturales (Group of Philosophy and History of Science, and Science Education).
Διευθυντής: Prof. Dr. Agustín Adúriz-Bravo. aadurizbravo@cefiec.fcen.uba.ar
CeFIEC-Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias (Centre for Training and Research in Science Education), Facultad de Ciencias Exactas y Naturales, Universidad de Buenos Aires, Argentina. 5. Reviewer στα διεθνή περιοδικά: Mind Culture and Activity (MCA), Educational Review (ER), Science Education International (SEI) και σε πολλά ευρωπαϊκά και εθνικά συνέδρια. 6. Συντονίστρια ERASMUS INTENSIVE PROGRAM με 6 Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια: Πανεπιστήμιο Νάπολης (Ιταλία), Πανεπιστήμιο Κύπρου (Κύπρος), Πανεπιστήμιο Αϊντχόφεν (Ολλανδία), Πανεπιστήμιο Κάλμαρ (Σουηδία), Πανεπιστήμιο Μίνιο (Πορτογαλία) και Πανεπιστήμιο Δουβλίνου (Ιρλανδία). 7. Γραμματέας στο Δ.Σ. της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Υπεύθυνη της ηλεκτρονικής έκδοσης του περιοδικού http://www.lib.uoi.gr/serp. 8. Plakitsi, K. Dosi, V. (2008). THE IMPORTANCE OF NEUROSCIENCE RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION. Best paper of the session, EISTA 2008, Orlando, Florida, USA. 9. Προεδρεία - Οργάνωση του 5ου Πανελλήνιου Συνέδριου με διεθνή συμμετοχή και θέμα «Επιστήμη και Κοινωνία: Οι Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση», Νοέμβριος 2008, Παν. Ιωαννίνων. 10. Προεδρεία - Οργάνωση του 5ου Χειμερινού Σχολείου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, Μάρτιος 2009, Παν. Ιωαννίνων. 11. Οργάνωση Συμποσίων στο 1ο, 2ο και 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, Αθήνα 2002, Καλαμάτα 2004, Βόλος 2006 με θέμα το σύγχρονο ρόλο των τεχνο-επιστημονικών Μουσείων στην εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες. 12. Οργάνωση – ομιλία –συντονισμός ομάδων στα 1ο, 2ο και 3ο Χειμερινά Σχολεία υποψηφίων Διδακτόρων της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών (Δελφοί 2001, Βόλος 2003, Θεσσαλονίκη 2005).