Rea Project

  • Home

    Home

    Home

  • About

    About

    About

  • CV

    CV

    CV

    • Charikleia Theodoraki's CV

    • Katerina Plakitsi's CV

    • Maria Kaldrimidou's CV

    • Vasileia Xristidou's CV

  • Rea Project

    Rea Project

    Rea Project

  • Thesis

    Thesis

    Thesis

  • Publications

    Publications

    Publications

  • Multimedia

    Multimedia

    Multimedia

  • Contact Info

    Contact Info

    Contact Info

Όνομα: Θέση στο Έργο: Θέση στο Ίδρυμα: Προπτυχιακοί τίτλοι σπουδών: Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών: Ειδικές γνώσεις στο γνωστικό αντικείμενο του ΥΧΥΕ: Γνώσεις στη χρήση νέων τεχνολογιών: Εμπειρία από συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα: Ερευνητική Ομάδα που τυχόν ανήκετε: Αριθμός διδακτορικών που έχετε επιβλέψει: Σύνολο δημοσιεύσεων (αριθμός): Σύνολο αναφορών (αριθμός): Πέντε τίτλοι δημοσιεύσεων στο γνωστικό αντικείμενο του ΥΧΥΕ δύο εκ των οποίων έγιναν τη τελευταία 3-ετία, και αντίστοιχος αριθμός αναφορών : Μονογραφίες: Πέντε σημαντικότερες αναφορές: Εθνικές και Διεθνείς διακρίσεις (οργάνωση συνεδρίων, μέλος οργανισμών κλπ.):
Χρηστίδου Βασιλεία Μέλος της Τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πτυχίο Φυσικού από το Τμήμα Φυσικής, ΑΠΘ Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών με θέμα: «Μελέτη των Αντιλήψεων των Μαθητών του Δημοτικού Σχολείου για τη Μείωση του Όζοντος και το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου. Διδασκαλία και μάθηση εννοιών για τη φύση και το περιβάλλον σε μαθητές της πρώτης σχολικής ηλικίας. Πολύ καλή χρήση Η/Υ 2003- . Συμμετοχή στην Επιτροπή Υλοποίησης του έργου «Αναμόρφωση Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών» (ΕΠΕΑΕΚ) – Συμμετοχή στην ευθύνη των πακέτων εργασίας Π.Ε. 2: «Ανάπτυξη και χρήση νέων (ή βελτιωμένων) μεθόδων διδασκαλίας, εργαστηριακής άσκησης και τρόπων εξέτασης» και Π.Ε. 4: «Κατασκευή διαδραστικού ηλεκτρονικού κόμβου και παραγωγή ψηφιακού υλικού».
2004- . «Οι διαδικασίες μετάβασης του εκπαιδευτικού προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης από το παραδοσιακό μοντέλο διδασκαλίας και μάθησης στο συνεργατικό», ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΙΙ, Π.Τ.Π.Ε., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
2004- . «Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για την από απόσταση εκπαίδευση εκπαιδευτικών και μαθητών σε περιβαλλοντικά θέματα», ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ, Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
2008-. Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος «Η εικόνα που διαμορφώνουν τα παιδιά για τον/την επιστήμονα: παιδαγωγικές προεκτάσεις», Επιτροπή Ερευνών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Κωδ. 3756).
2000-2002 Συμμετοχή στο πρόγραμμα Inside the Big Black Box -IN3B- (RPTN-2001-010). Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα στα πλαίσια του 5ου Πλαισίου (Ανάπτυξη των ερευνητικών δυνατοτήτων και της κοινωνικο-οικονομικής γνωστικής βάσης) που συντονίζεται από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών (CERN).
1998-2001 Συμμετοχή στο πρόγραμμα "Ανάλυση Διδακτικών Βιβλίων" που χρηματοδοτήθηκε από το Κ.Ε.Ε. (522/13--1998)
1997-2001 Συμμετοχή στη συγγραφική ομάδα του διδακτικού υλικού της Θεματικής Ενότητας ‘Διδακτική των Φυσικών Επιστημών’ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
1996-97 Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα "AΛΦΑΙΑ" (ΠΕΝΕΔ 15815|29/12/1995) με τίτλο "Ανάπτυξη λογισμικού για τη διδασκαλία της δομής της ύλης και των μεταβολών της (φυσικές-χημικές μεταβολές) και του φαινομένου του θερμοκηπίου", που χρηματοδοτήθηκε από τη Γ.Γ.Ε.Τ. Μονάδα έρευνας στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας 6 73 27 1. Christidou, V. (2006). Greek Students’ Science-Related Interests and Experiences: Gender Differences and Correlations. International Journal of Science Education, 28, 1181-1199.
2. Christidou, V. (2005/2006). Accounting for natural phenomena: Explanatory modes used by children. International Journal of Learning, 12, 21-28.
3. Hatzinikita, V., Dimopoulos, K. & Christidou, V. (2008). Stimulus-texts in PISA science test items and school science textbooks: A textual comparison. Science Education, 92, 664-687.
4. Χατζηνικήτα, Β., Δημόπουλος, Κ., & Χρηστίδου, Β. (2008). Μια σύγκριση θεμάτων του διαγωνισμού PISA με τα σχολικά βιβλία Φυσικών Επιστημών στην Ελλάδα. Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και Πράξη, 27, 23-36.
5. Συμιδαλά, Ε., Κουτσιούμπα, Μ., Χρηστίδου, Β. & Κολιόπουλος, Δ. (2006). Προ-ενεργειακοί συλλογισμοί παιδιών προσχολικής ηλικίας. Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και Πράξη, 18, 18-25. Βιβλία
1. Χρηστίδου, Β. (Επιμέλεια). (2008). Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες: Ερευνητικοί προσανατολισμοί και παιδαγωγικές πρακτικές. Θεσσαλονίκη: Αδελφοί Κυριακίδη .Διδακτικές σημειώσεις
1. Χρηστίδου, Β. (2001). Διερεύνηση των αντιλήψεων των παιδιών για περιβαλλοντικά θέματα. Διδακτικές σημειώσεις για το ομώνυμο μάθημα επιλογής στο Π.Τ.Π.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
2. Χρηστίδου, Β. (2005). Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση. Διδακτικές σημειώσεις για το υποχρεωτικό μάθημα ‘Διδακτική των Φυσικών Επιστημών’ στο Π.Τ.Π.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. 1. Coll, R. K., France, B., & Taylor, I. (2005). The role of models/and analogies in science education: implications from research, στο International Journal of Science Education, 27, 183-198. Αναφέρεται η εργασία υπ. αριθμ. 5.
2. Grothmann, T., & Patt, A. (2005). Adaptive capacity and human cognition: The process of individual adaptation to climate change. Global Environmental Change, 15, 199-213. Αναφέρεται η εργασία υπ. αριθμ. 6.
3. Rodriguez, P. (2006). Talking brains: a cognitive semantic analysis of an emerging folk neuropsychology. Public Understanding of Science, 15, 301-330. Αναφέρεται η εργασία υπ. αριθμ. 7.
4. Lester, B. T., Ma, L., Lee, O., et al. (2006). Social Activism in Elementary Science Education: A science, technology, and society approach to teach global warming. International Journal of Science Education, 28, 315-339. Αναφέρεται η εργασία υπ. αριθμ. 6.
5. Lee, O., Lester, B. T., Ma, L., Lambert, J., & Jean-Baptiste, M. (2007). Conceptions of the Greenhouse Effect and Global Warming among Elementary Students from Diverse Languages and Cultures. Journal of Geoscience Education, 55, 117-125. Αναφέρεται η εργασία υπ. αριθμ. 6.
6. Wagner, W. (2007). Vernacular science knowledge: its role in everyday life communication. Public Understanding of Science 16, 7-22. Αναφέρεται η εργασία υπ. αριθμ. 7. 7. Michail, S., Stamou, A. G., & Stamou, G. P. (2007). Greek primary school teachers' understanding of current environmental issues: An exploration of their environmental knowledge and images of nature. Science Education, 91, 244-259. Αναφέρεται η εργασία υπ. αριθμ. 6. Μέλος του PISA 2006
Κριτής προγραμμάτων Comenius στην Ε.Ε.
Οργάνωση του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση.