Σταμούλης, Ε., Κολοκούρη, Ε., Πλακίτση, Κ. (υπό έκδοση). Επεκτατικός κύκλος μάθησης στις Φυσικές Επιστήμες από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Εφαρμογή στις έννοιες σχετικά με το φως-σκιές-χρώματα και τον ηλεκτρομαγνητισμό. Ειδικός τόμος επιλεγμένων εργασιών από το 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο – Υπερβαίνοντας τα όρια της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης μικρών παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες και το Περιβάλλον, σ. χχ-χχ.
Σταμούλης, Ε., Πλακίτση, Κ. (υπό έκδοση). Αρχές της επεκτατικής μάθησης της θεωρίας της δραστηριότητας για το σχεδιασμό και τη διδασκαλία του ηλεκτρομαγνητισμού σε μαθητές του Δημοτικού. Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τις Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο (e-book), σ. χχ-χχ.
Κολοκούρη, Ε., Πλακίτση, Κ. (υπό έκδοση). Η προσέγγιση των εννοιών των Φυσικών Επιστημών μέσα από τη χρήση κινουμένων σχεδίων στην προσχολική ηλικία. Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τις Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο (e-book), σ. χχ-χχ.
Θεοδωράκη, Χ., Πλακίτση, Κ. (υπό έκδοση). Η εξέλιξη της συλλογής και επεξεργασίας ποιοτικών δεδομένων κατά τη διδασκαλία του μαγνητισμού και της άνωσης στο Νηπιαγωγείο, υπό το πρίσμα της Θεωρίας της Δραστηριότητας (cultural- historical- activity theory – CHAT). Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τις Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο (e-book), σ. χχ-χχ.
Νάννη, Ε., Πλακίτση, Κ. (υπό έκδοση). Οι αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της έμβιας ύλης στην πρωτοσχολική ηλικία ως βάση για την ανάπτυξη ενός καινοτόμου προγράμματος επιμόρφωσής τους. Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τις Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο (e-book), σ. χχ-χχ.
Πλακίτση, Κ., Κολοκούρη, Ε., Θεοδωράκη, Χ., Χριστονάση, Ι. (υπό έκδοση). Η πρακτική άσκηση στις Φυσικές Επιστήμες στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Ιωαννίνων και οι αντιλήψεις φοιτητών για τη γνωστική και παιδαγωγική τους επάρκεια. Στο: Σ. Αυγητίδου, Α. Ανδρούσσου. Οι Πρακτικές Ασκήσεις στα Παιδαγωγικά Τμήματα Νηπιαγωγών, σ. χχ-χχ.
Roth, W.M., Goulart, M.I., Plakitsi, K. (2013). Learning, Development, and Cultural-Historical Activity Theory. In Roth, W.-M., Goulart, M.I.M., Plakitsi, K., Science Education during Preschool Years. A Cultural-Historical Approach. Dordrecht, The Netherlands: Springer, p. 1-18.
Roth, W.M., Goulart, M.I., Plakitsi, K. (2013). The Origins of Reading – Science Texts. In Roth, W.-M., Goulart, M.I.M., Plakitsi, K., Science Education during Preschool Years. A Cultural-Historical Approach. Dordrecht, The Netherlands: Springer, p. 19-40.
Roth, W.M., Goulart, M.I., Plakitsi, K. (2013). The Genesis of Conceptual Categories. In Roth, W.-M., Goulart, M.I.M., Plakitsi, K., Science Education during Preschool Years. A Cultural-Historical Approach. Dordrecht, The Netherlands: Springer, p. 41-66.
Roth, W.M., Goulart, M.I., Plakitsi, K. (2013). Engaging Children in Collective Curriculum Design. In Roth, W.-M., Goulart, M.I.M., Plakitsi, K., Science Education during Preschool Years. A Cultural-Historical Approach. Dordrecht, The Netherlands: Springer, p.67-90.
Roth, W.M., Goulart, M.I., Plakitsi, K. (2013). Margin|Center. In Roth, W.-M., Goulart, M.I.M., Plakitsi, K., Science Education during Preschool Years. A Cultural-Historical Approach. Dordrecht, The Netherlands: Springer, p. 91-110.
Roth, W.M., Goulart, M.I., Plakitsi, K. (2013). Darkness|Light. In Roth, W.-M., Goulart, M.I.M., Plakitsi, K., Science Education during Preschool Years. A Cultural-Historical Approach. Dordrecht, The Netherlands: Springer, p. 111-138.
Roth, W.M., Goulart, M.I., Plakitsi, K. (2013). Creating the Potential for Learning in Early Childhood Education. In Roth, W.-M., Goulart, M.I.M., Plakitsi, K., Science Education during Preschool Years. A Cultural-Historical Approach. Dordrecht, The Netherlands: Springer, p. 139-160.
Roth, W.M., Goulart, M.I., Plakitsi, K. (2013). PreparingTeachers for Early Childhood Science Teaching. In Roth, W.-M., Goulart, M.I.M., Plakitsi, K., Science Education during Preschool Years. A Cultural-Historical Approach. Dordrecht, The Netherlands: Springer, p. 161-180.
Roth, W.M., Goulart, M.I., Plakitsi, K. (2013). Magnifying Effects with LIGHT. In Roth, W.-M., Goulart, M.I.M., Plakitsi, K., Science Education during Preschool Years. A Cultural-Historical Approach. Dordrecht, The Netherlands: Springer, p. 181-200.
Roth, W.M., Goulart, M.I., Plakitsi, K. (2013). Valuing Children’s Early Science Experiences. In Roth, W.-M., Goulart, M.I.M., Plakitsi, K., Science Education during Preschool Years. A Cultural-Historical Approach. Dordrecht, The Netherlands: Springer, p. 201-210.
Plakitsi, K. (2013). The ATFISE Project. In K. Plakitsi (ed.), Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Rotterdam: Sense Publishers, p. 1-16.
Plakitsi, K. (2013). Cultural-Historical Activity Theory (CHAT) Framework and Science Education Positivistic Tradition: Towards a New Methodology?In K. Plakitsi (ed.), Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Rotterdam: Sense Publishers, p. 17-26.
Plakitsi, K. (2013). Teaching Science in Science Museums and Science Centers: Towards a New Pedagogy? In K. Plakitsi (ed.), Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Rotterdam: Sense Publishers, p. 27-56.
Plakitsi, K. (2013). Rethinking the Role of Information and Communication Technologies (ICT) in Science Education. In K. Plakitsi (ed.), Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Rotterdam: Sense Publishers, p. 57-82.
Plakitsi, K., Kolokouri, E., Nanni, E., Stamoulis, E., Theodoraki, X. (2013). Chat in Developing New Environmental Science Curricula, School Textbooks, and Web-Based Applications for the First Grades. In K. Plakitsi (ed.), Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Rotterdam: Sense Publishers, p. 83-110.
Stamoulis, E., Plakitsi, K. (2013). Activity Theory, History and Philosophy of Science, and ICT Technologies in Science Teaching Applications. In K. Plakitsi (ed.), Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Rotterdam: Sense Publishers, p. 111-154.
Theodoraki, X., Plakitsi, K. (2013). University Science Teaching Programs: What’s New in Lab Activities from a Chat Context? The Case of Magnetism. In K. Plakitsi (ed.), Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Rotterdam: Sense Publishers, p. 159-196.
Kolokouri, E., Plakitsi, K. (2013). A Cultural Historical Scene of Natural Sciences for Early Learners: A Chat Scene. In K. Plakitsi (ed.), Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Rotterdam: Sense Publishers, p. 197-228.
Nanni, E., Plakitsi, K. (2013). Biology Education in Elementary Schools: How do Students Learn about Plant Functions? In K. Plakitsi (ed.), Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Rotterdam: Sense Publishers, p. 229-251.
Πλακίτση, Κ., Κολοκούρη, Ε. (2013). Μια κοινωνικοπολιτσμική προσέγγιση στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Στο Α. Δημητρίου (επιμ.) Έννοιες για τη φύση και το περιβάλλον στην προσχολική ηλικία. Ερευνητικά δεδομένα, μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο, σ. 355-364.
Θεοδωράκη, Χ., Πλακίτση, Κ. (2013). Ανάλυση δραστηριοτήτων στο πλαίσιο του μαθήματος της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών με τις σύγχρονες θέσεις της θεωρίας της δραστηριότητας (Activity Theory). H περίπτωση του ήχου. Στο Α. Δημητρίου (επιμ.) Έννοιες για τη φύση και το περιβάλλον στην προσχολική ηλικία. Ερευνητικά δεδομένα, μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο, σ. 365-376.
Stamoulis, E., Plakitsi, K. (2012) (English and Greek). Activity theory framework for designing ICT activities for science teaching. Η θεωρία της δραστηριότητας ως πλαίσιο για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων στον υπολογιστή για τη διδασκαλία εννοιών των φυσικών επιστημών. Στο Κ. Πλακίτση (επιμ.), Κοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. (Sociocognitve and sociocultural approaches in Science Education for early childhood). Αθήνα: Πατάκης, σ. 114-137.
Kolokouri, E., Nanni, E., Theodoraki, Ch., Plakitsi, K. (2012) (English and Greek). Scientific literacy and socio-cultural approaches in science education towards the development of innovative curricula in primary education. Ο επιστημονικός εγγραμματισμός και οι σύγχρονες κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες ως μοχλός ανάπτυξης νέων αναλυτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο Κ. Πλακίτση (επιμ.), Κοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. (Sociocognitve and sociocultural approaches in Science Education for early childhood). Αθήνα: Πατάκης, σ. 138-157.
Πλακίτση, Κ. (2011). H διδακτική προσέγγιση του Μουσείου των Φυσικών Επιστημών ως «γέφυρα» επιστήμης και τέχνης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο: Παιδί και Εκπαίδευση στο Μουσείο: Θεωρητικές αφετηρίες, παιδαγωγικές πρακτικές, Αθήνα: Πατάκης, (συλλογικός τόμος πρωτοβουλίας του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου), σ. 229-243.
Πλακίτση, Κ. (2008). Η Φύση της Επιστήμης ως οριζόντιος άξονας στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες. Στο Β. Κουλαϊδής, Α. Αποστόλου, Κ. Καμπουράκης Η Φύση των Επιστημών – Διδακτικές Προσεγγίσεις, Αθήνα: Child Services, σ. 164-184.
Πλακίτση, Κ. (2008). Διερευνώντας τη φύση και το περιβάλλον στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία μέσα από τα νέα σχολικά εγχειρίδια. Στο Β. Χρηστίδου Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες. Ερευνητικοί προσανατολισμοί και παιδαγωγικές πρακτικές, σ. 407-421. Σειρά: Καινοτομίες στην Εκπαίδευση, Διευθ. Δ. Χατζηδήμου – Ε. Ταρατόρη. Θεσσαλονίκη: Αδελφοί Κυριακίδη.
Πλακίτση, Κ. (2008). Προς ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σχετικά με τη Φύση της Επιστήμης. Στο Β. Χρηστίδου Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες. Ερευνητικοί προσανατολισμοί και παιδαγωγικές πρακτικές, σ. 205-220.Σειρά: Καινοτομίες στην Εκπαίδευση, Διευθ. Δ. Χατζηδήμου – Ε. Ταρατόρη. Θεσσαλονίκη: Αδελφοί Κυριακίδη.
Kokkotas P., Piliouras P, Malamitsa K., Vlachos I, Plakitsi K., Maurogiannakis M., Stamoulis E. (2007). “Teaching Physics to in-service primary school teachers in the context of the History of Science: the case of the fall of bodies”. In P. Heering & D. Osewold (eds.): Constructing Scientific Understanding through Contextual Teaching, Frank & Timme Publishers, Berlin, p. 97-118.
Πλακίτση, Κ. (2005). Σχέσεις και αλληλεπιδράσεις της Μουσειοπαιδαγωγικής με την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες. Στο: Μουσειοπαιδαγωγική και Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες-Θεωρία και Πράξη, Διεπιστημονική και Διαθεματική προσέγγιση. Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη, σ. 44-66.
Πλακίτση, Κ., Κοντογιάννη, Α., Μανώλη, Β., Σπυράτου, Ε., (2005). Ο ήλιος: αστέρι φωτεινό, αστέρι κοντινό. Μια εναλλακτική πρόταση διασύνδεσης των Φυσικών Επιστημών με την Τέχνη και τον Πολιτισμό. Στο: Μουσειοπαιδαγωγική και Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες-Θεωρία και Πράξη, Διεπιστημονική και Διαθεματική προσέγγιση. Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη, σ. 165-178.