•  

    Δημοσιεύσεις σε ειδικούς τόμους πρακτικών συνεδρίων με το σύστημα των κριτών (full papers, double blind reviewed)

    • Lelingou, D., Plakitsi, K. (2010). Connecting formal and non-formal astronomical learning. An integrated educational program using and inflatable planetarium permantly located in a school. In M.F. Tasar & G. Cakmakc? (Eds.), Contemporary science education research: international perspectives (pp. 353-358). Ankara, Turkey: Pegem Akademi. A Collection of papers presented at ESERA 2009 Conference (Book 3).

    • Theodoraki, X., Plakitsi, K. (2010). Activity Theory and Learning in Science Education Laboratory Lessons. The case of magnetism. In G. Cakmakci & M.F. Tasar (Eds.), Contemporary science education research: learning and assessment (pp. 207-213). Ankara, Turkey: Pegem Akademi. A Collection of papers presented at ESERA 2009 Conference (Book 4).

    • Kolokouri, E., Plakitsi, K. (2010). Scientific Literacy and nature of science in early grades using cartoons. In G. Cakmakci & M.F. Tasar (Eds.), Contemporary science education research: scientific literacy and social aspects of science (pp. 113–121). Ankara, Turkey: Pegem Akademi. A Collection of papers presented at ESERA 2009 Conference (Book 5).

    • Plakitsi, K., Kokkotas, V. (2010). Time for Education: Ontology, Epistemology and Discursiveness in Teaching Fundamental Scientific Topics. In Proceedings of the 7th General Conference of the Balkan Physical Union (BPU7), joint with the Hellenic Physical Society, Alexandroupolis, 2009.

    • Σταμούλης, Ε., Πλακίτση, Κ. (2009). Η δραστηριότητα και το σύστημα δραστηριοτήτων ως βάση για την ανάπτυξη αναλυτικών προγραμμάτων Φυσικών Επιστημών. Πρακτικά ΙΓ΄Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Ιωάννινα, σ. 475-483.

    • Plakitsi, K. Dosi, V. (2008). The importance of neuroscience research in science education. Best paper of the session, EISTA 2008, Orlando, Florida, USA, p.179-186.

    • Πλακίτση, Κ., Θεοδωράκη Χ., Δόση, Β. (2008). Η θεωρία της δραστηριότητας ως εργαλείο ανάλυσης των δραστηριοτήτων των σχολικών εγχειριδίων: Η περίπτωση της μελέτης περιβάλλοντος Α΄ Δημοτικού. Δημοσίευση έπειτα από διπλή τυφλή κρίση στο βιβλίο πρακτικών του 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (ΕΔΙΦΕ), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σ.159-168.

    • Πλακίτση, Κ., Κολιός, Ν. (2008). Οι σύγχρονες πολιτισμικές προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες ως προοπτική ανανέωσης των αναλυτικών προγραμμάτων. Δημοσίευση έπειτα από διπλή τυφλή κρίση στο βιβλίο πρακτικών του 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (ΕΔΙΦΕ), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σ.82-90.

    • Πλακίτση, Κ., Κολιός, Ν. (2008). Οι φυσικές επιστήμες ως τρόπος ανατροφής του σύγχρονου πολίτη για την ειρήνη και την αειφορία, 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΠΕΕΚΠΕ, 2008, cd πρακτικών.

    • Πλακίτση, Κ. (2007). Σχεδιάζοντας ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας με βάση σύγχρονες απόψεις για τη φύση της επιστήμης. Πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών με θέμα: «Η πολιτισμική συνιστώσα των φυσικών επιστημών στην εκπαίδευση». Πανεπιστήμιο Πατρών, σ. 451-462.

    • Πλακίτση, Κ., Σπυράτου, Ε., Μανώλη, Β. (2007). Οι θεμελιώδεις έννοιες μέσα από τα σχέδια εργασίας στο σχολικό εγχειρίδιο της Μελέτης του Περιβάλλοντος για την Α΄ Δημοτικού. Πρακτικά Συνεδρίου Σχολής Επιστημών Αγωγής με θέμα: Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, σ. 730-739.

    • Plakitsi, K. Kokkotas V. (2007). Enhancing teachers’ education through interpretive-philosophical meditation about the Nature of Science: The MaPrOject. Paper presented to the Joint North American – European and South American (N.A.E.S.A.) Symposium “Science and Technology Literacy in the 21st Century, May 31 – June 4, 2006, University of Cyprus. Book of Proceedings Volume 1, pp. 200-211.

    • Πλακίτση, Κ. (2006). Οι σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις των Φυσικών Επιστημών στο χώρο του Μουσείου, ως μοχλός ανάπτυξης σύγχρονων αντιλήψεων για τη φύση της επιστήμης και αλλαγής των διδακτικών πρακτικών των εκπαιδευτικών. Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνέδριου Ε.ΔΙ.Φ.Ε. με θέμα:  Διδακτική Φυσικών Επιστημών: Μέθοδοι και Τεχνολογίες μάθησης. Παιδαγωγικά Τμήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος, σ. 759-765. 

    • Πλακίτση K., Σπυράτου Ε., Μανώλη Β. & Ά. Κοντογιάννη (2006). Η Μελέτη του Περιβάλλοντος στην Α΄ Δημοτικού ως κοινή τομή του τρίπτυχου Φύση - Κοινωνία – Πολιτισμός. Η περίπτωση των νέων σχολικών εγχειριδίων. Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνέδριου Ε.ΔΙ.Φ.Ε. με θέμα:  Διδακτική Φυσικών Επιστημών: Μέθοδοι και Τεχνολογίες μάθησης. Παιδαγωγικά Τμήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος, σ. 482-488. 

    • Σπυράτου Ει., Μανώλη Β., Πλακίτση Κ. & Κοντογιάννη Ά.(2006). «Τα νέα διδακτικά βιβλία του Δημοτικού Σχολείου». Πρακτικά ημερίδων Σχολικών Συμβούλων 27ης και 30ης Περιφέρειας Αθηνών, σ. 111-124.  

    • Πλακίτση, Κ., Κόκκοτας, Β. (2004). Κριτική θεώρηση των επιστημολογικών προσεγγίσεων της φύσης της επιστήμης στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα. Ανάδειξη των επιστημολογικών προσεγγίσεων στις πεποιθήσεις και στις πρακτικές Νηπιαγωγών και Δασκάλων. Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου Μάθηση και Διδασκαλία στην Κοινωνία της Γνώσης, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Π.Τ.Δ.Ε.,  Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ., Νοέμβριος 2004, σ. 246-253.

    • Πλακίτση, Κ. Κόκκοτας, Β. (2003). Μεθοδολογικές προσεγγίσεις για την ένταξη ιστορικοφιλοσοφικών στοιχείων σχετικών με την έννοια του χρόνου στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα: Η συμβολή της Ιστορίας και της Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Π.Τ.Δ.Ε., Μάιος 2003, σ. 441-447.

    • Μαλαμίτσα, Κ., Κόκκοτας, Κ., Πλακίτση, Κ., Σταμούλης, Ε., Γρίλλιας, Α. (2002). Διδασκαλία εννοιών των Φυσικών Επιστημών στην Ε΄ ΤΆΞΗ ΤΟΥ Δημοτικού Σχολείου σε περιβάλλον Τ.Π.Ε. Μια εποικοδομητική προσέγγιση – Η περίπτωση της διδασκαλίας εννοιών του ηλεκτρισμού. Πρακτικά του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ε.ΔΙ.Φ.Ε. «Η Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Κοινωνία της Πληροφορίας», Αθήνα, εκδόσεις Γρηγόρη, σ. 317-324.

    • Πλακίτση, Κ., Κόκκοτας, Π. (2002). Αξιολόγηση γνωστικών δεξιοτήτων στο πλαίσιο αναλυτικών προγραμμάτων διαθεματικού τύπου – Μια εφαρμογή. Ερευνητική εργασία που δημοσιεύτηκε στα Πρακτικά του συνεδρίου Σχολική Γνώση και Διδασκαλία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Ιωάννινα, Μάιος, 2001, σ. 52-66.

    • Πήλιουρας, Π., Κόκκοτας, Π., Πλακίτση, Κ., Γρίλιας, Α. (2002). Η διαμαθητική επικοινωνία σε ένα πλαίσιο συνεργατικής εποικοδόμησης της γνώσης στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών. Ερευνητική εργασία που δημοσιεύτηκε στα Πρακτικά του συνεδρίου Σχολική Γνώση και Διδασκαλία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Ιωάννινα, Μάιος, 2001, σ. 82-95.

    • Πλακίτση, Κ., Κόκκοτας, Π., Ριζάκη, Κ., Χατζή, Μ., Βλάχος, Ι. (2000). «Επιστημολογική προσέγγιση της κατασκευής ενός αναλυτικού προγράμματος για τη διδασκαλία της έννοιας του χρόνου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση». Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Εφαρμογής Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Λευκωσία, Κύπρος, σ. 349-359. 

    • Ριζάκη, Κ., Κόκκοτας, Π., Πλακίτση, Κ., Χατζή, Μ., Βλάχος, Ι. (2000). "Πώς οι μαθητές 11-12 ετών χρησιμοποιούν την έννοια της ενέργειας για να ερμηνεύσουν τον κύκλο του νερού στη φύση με βάση τον εννοιολογικό πυρήνα "κατάσταση - αλλαγή - διατήρηση". Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Εφαρμογής Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Λευκωσία, Κύπρος, σ. 242-254. 

    • Χατζή, Μ., Κόκκοτας, Π., Πλακίτση, Κ., Ριζάκη, Κ., Βλάχος, Ι. (2000). "Η γλώσσα που χρησιμοποιούν οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου όταν περιγράφουν τις αλλαγές της ύλης". Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Εφαρμογής Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Λευκωσία, Κύπρος,  σ. 137-147. 

    • Πλακίτση, Κ., Κόκκοτας, Π.(1998). «Αντιλήψεις των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου σχετικά με την έννοια του χρόνου». Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνέδριου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Εφαρμογής Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, Μάιος 1998, σ. 165- 171.

    • Κόκκοτας, Π., Βλάχος, Γ., Χατζή, Μ., Ιμβριώτη, Δ., Καμπέρη, Ε., Παπαδόπουλος, Σ., Πλακίτση, Κ. (1997). «Το δραματικό παιχνίδι ως εναλλακτικό διδακτικό εργαλείο στη διδασκαλία εννοιών της Φυσικής όπου λείπει η εποπτεία. Η περίπτωση της φωτοσύνθεσης». Πρακτικά διημερίδας “Οι Φυσικές Επιστήμες και η Τεχνολογία στην Α΄/ βάθμια Εκπαίδευση”, που οργάνωσε ο Τομέας / Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος του Π.Τ.Δ.Ε. Αθηνών, σ. 94 - 100. 

    • Kokkotas, P., Vlachos, I., Hatzi, M., Hatzaroula, V., Plakitsi, K., Rizaki, A., Verdis, A. (1997). “The role of language in understanding the Physical concepts”, ερευνητική εργασία που ανακοινώθηκε στο International Federation on Nonlinear Analysis. WCNA - 1996, Aθήνα. Proceedings, 2nd World Congress of Nonlinear Analysis. Vol.30, No 4, p. 2113-2120.

     

     

     

     

     

    .

    .