Μαθήματα

Προπτυχιακά & Μεταπτυχιακά

Μαθήματα που διδάσκονται στο Παιδαγωγικό τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Συνέδρια

Διοργάνωση

Διοργάνωση Συνεδρίων

 

Προγράμματα

Ανάληψη και συμμετοχή σε ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙI

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ

ERASMUS INTENSIVE PROGRAM LIGHT (2010-2011-2012)

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΩΣ ΧΩΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι

Όνομα διδάσκοντος: Κατερίνα Πλακίτση

Kωδικός μαθήματος ΠΝΕ148

Εξάμηνο Ε΄

Έτος Σπουδών 3ο

Επίπεδο του μαθήματος Δεύτερο

Πιστωτικές μονάδες 5

Διδακτικές μονάδες 3

Κατηγορία μαθήματος Υποχρεωτικό

Γλώσσα διδασκαλίας του μαθήματος Ελληνική

Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοποί της Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών.
Μεθοδολογία των Φυσικών Επιστημών.
Οι διαδικασίες της επιστημονικής μεθόδου και η εφαρμογή τους στην πρωτοσχολική εκπαίδευση.
Θεωρίες Μάθησης για την εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες.
Διδακτικά Μοντέλα για τη διδασκαλία εννοιών των Φυσικών Επιστημών.
Αναλυτικά Προγράμματα των Φυσικών Επιστημών.
Αξιολόγηση στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Παραδείγματα διδασκαλίας βασικών εννοιών των Φυσικών Επιστημών. 

Σκοπός /στόχοι του μαθήματος
Η διεύρυνση των γνώσεων των φοιτητών/φοιτητριών για θέματα που σχετίζονται με το ρόλο της Επιστήμης και της Τεχνολογίας στη σύγχρονη κοινωνία.
Η βιωματική και συνεργατική εκμάθηση της επιστημονικής μεθοδολογίας
Η ενημέρωσή τους για τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης, τα σύγχρονα Αναλυτικά Προγράμματα των Φυσικών Επιστημών και διδακτικά μοντέλα που εφαρμόζονται στη διδασκαλία τους.
Η ενημέρωσή τους για τις διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μικροδιδασκαλιών και ολοκληρωμένων σχεδίων εργασίας.
Η αναγνώριση του ρόλου της συλλογικότητας, της συνεργασίας και της συνυπευθυνότητας στη διερεύνηση θεμάτων των Φυσικών Επιστημών.

Μέθοδοι διδασκαλίας
Διαλέξεις Μικρές ατομικές και ομαδικές εργασίες
Εργαστηριακές ασκήσεις σε ομάδες jigsaw

Μαθησιακά Αποτελέσματα.
Η αναγνώριση της κοινωνικοπολιτισμικής συνιστώσας των Φυσικών Επιστημών.
Η αναγνώριση των δεξιοτήτων της επιστημονικής μεθόδου σε μια οργανωμένη δραστηριότητα.
Η αναγνώριση των γνωστικών εμποδίων - διδακτικών στόχων σε μια σειρά οργανωμένων δραστηριοτήτων.
Ο σχεδιασμός μικροδιδασκαλιών και ολοκληρωμένων σχεδίων εργασίας
Η αναγνώριση του ρόλου της συλλογικότητας, της συνεργασίας και της συνυπευθυνότητας στη διερεύνηση θεμάτων των Φυσικών Επιστημών.

Αριθμός ωρών φόρτου εργασίας φοιτητών

Σύνολο ωρών διδασκαλίας μαθήματος κατά εξάμηνο

26

Αριθμός ωρών εργαστηριακών ασκήσεων

60

Αριθμός ωρών μελέτης για την προετοιμασία του μαθήματος

26

Αριθμός ωρών συναντήσεων με το διδάσκοντα /τη διδάσκουσα

5

Αριθμός ωρών προετοιμασίας του φοιτητή για τις εξετάσεις

40

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

157

Μέθοδος αξιολόγησης 

Υποχρεωτικό Εργαστήριο

30%

Προαιρετική εργασία

10%

Γραπτές εξετάσεις με εργασία

60%

Γραπτές εξετάσεις χωρίς εργασία

70%

Ερευνητική εργασία για φοιτητές ERASMUS

70%

Υποχρεωτικό Εργαστήριο για φοιτητές ERASMUS

30%

Ενδεικτική βιβλιογραφία
-Unesco, (2010). Current Challenges in Basic Science Education. (http://unesdoc.unesco.org/images/0019/001914/191425e.pdf accessed 2013/09/18).
- Πλακίτση Κατερίνα (επιμ.) (2010). Επιστήμη και Κοινωνία: Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση. E-book available online: http://users.uoi.gr/5conns/ebook_FINAL_32.pdf
- Πλακίτση Κατερίνα, (2008). Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές. Αθήνα: Πατάκης.
- Ραβάνης, Κ. (2003). Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο από τον κόσμο της Φυσικής, Αθήνα: Δίπτυχο.

 

 

 

Βιβλία