Μαθήματα

Προπτυχιακά & Μεταπτυχιακά

Μαθήματα που διδάσκονται στο Παιδαγωγικό τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Συνέδρια

Διοργάνωση

Διοργάνωση Συνεδρίων

 

Προγράμματα

Ανάληψη και συμμετοχή σε ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙI

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ

ERASMUS INTENSIVE PROGRAM LIGHT (2010-2011-2012)

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΩΣ ΧΩΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Όνομα διδάσκοντος: Κατερίνα Πλακίτση

Kωδικός μαθήματος ΠΝΕ126

Εξάμηνο Η΄

Έτος Σπουδών 4ο 

Επίπεδο του μαθήματος Τρίτο

Πιστωτικές μονάδες 4

Διδακτικές μονάδες 3

Κατηγορία μαθήματος Επιλογής

Γλώσσα διδασκαλίας του μαθήματος Ελληνική

Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Σκοποί και στόχοι της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
2. Μεθοδολογία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
3. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Αναλυτικά Προγράμματα.
4. Παιδαγωγικές μέθοδοι και εργαλεία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
5. Βασικές έννοιες της Οικολογίας - Οικολογική θεώρηση του περιβάλλοντος.
6. Η ρύπανση του περιβάλλοντος.
7. Περιβάλλον – ανάπτυξη και ποιότητα ζωής.
8. Πρακτικές ασκήσεις στο πεδίο για τη διδασκαλία θεμάτων της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Σκοπός/στόχοι του μαθήματος

  • Η αναγνώριση αξιών και η διασαφήνιση εννοιών έτσι ώστε να αναπτυχθούν οι
    ικανότητες και οι στάσεις που είναι απαραίτητες για την εκτίμηση της σχέσης
    ανάμεσα στον άνθρωπο, τον πολιτισμό του και το βιοφυσικό του περιβάλλον.
  • Η άσκηση στη λήψη αποφάσεων και στη διαμόρφωση από τους ίδιους τους φοιτητές/τριες ενός κώδικα συμπεριφοράς γύρω από θέματα που αφορούν την ποιότητα του περιβάλλοντος.

Μέθοδοι διδασκαλίας

  • Διαλέξεις-Εργαστηριακές ασκήσεις σε ομάδες κ.λπ.- Πρακτική άσκηση στο πεδίο

Μαθησιακά Αποτελέσματα.

  • Ικανότητα έρευνας στο πεδίο.
  • Ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον.
  • Μελέτη των τρόπων αλλαγής συμπεριφοράς απέναντι στα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Αριθμός ωρών φόρτου εργασίας φοιτητών

Σύνολο ωρών διδασκαλίας μαθήματος κατά εξάμηνο

26

Αριθμός ωρών εργαστηριακών ασκήσεων

13

Αριθμός ωρών μελέτης για την προετοιμασία του μαθήματος

40

Αριθμός ωρών συναντήσεων με το διδάσκοντα/τη διδάσκουσα

5

Αριθμός ωρών προετοιμασίας του φοιτητή για τις εξετάσεις

40

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

124

Μέθοδος αξιολόγησης 

Προαιρετική εργασία

20%

Γραπτές εξετάσεις με εργασία

60%

Γραπτές εξετάσεις χωρίς εργασία

80%

Υποχρεωτικό Εργαστήριο

20%

Ερευνητική εργασία για φοιτητές ERASMUS

100%

Ενδεικτική βιβλιογραφία
UNESCO Education for Sustainable Developmenthttp://www.unesco.org/new/en/education/themes/leading-the-international-agenda/education-for-sustainable-development/
-?η΅ητρίου, Α. (2009). Περιβαλλοντική εκπαίδευση: Περιβάλλον, αειφορία. Θεωρητικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
-Γεωργόπουλος, Α. (2005) (επιμ.). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. ...Ο νέος πολιτισμός που αναδύεται. Αθήνα: Gutenberg-Γιώργος & Κώστας Δαρδανός.
-Λιαράκου, Γ., Φλογαϊτη, Ε. (2007). Από την περιβαλλοντική εκπαίδευση στην εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη. Αθήνα:Νήσος.
-Τσαμπούκου - Σκαναβή, Κ., (2004). Περιβάλλον και Επικοινωνία: Δικαίωμα στην επιλογή, Αθήνα, Καλειδοσκόπιο.

 

 

 

 

Βιβλία