Μαθήματα

Προπτυχιακά & Μεταπτυχιακά

Μαθήματα που διδάσκονται στο Παιδαγωγικό τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Συνέδρια

Διοργάνωση

Διοργάνωση Συνεδρίων

 

Προγράμματα

Ανάληψη και συμμετοχή σε ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙI

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ

ERASMUS INTENSIVE PROGRAM LIGHT (2010-2011-2012)

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΩΣ ΧΩΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Όνομα διδάσκοντος: Κατερίνα Πλακίτση

Kωδικός μαθήματος ΠΝΕ 313

Εξάμηνο Β΄

Έτος Σπουδών 1ο

Επίπεδο του μαθήματος Πρώτο

Πιστωτικές μονάδες 3

Διδακτικές μονάδες 3

Κατηγορία μαθήματος Επιλογής

Γλώσσα διδασκαλίας του μαθήματος Ελληνική

Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Αντικείμενο, μεθοδολογία, πορεία, κλάδοι των Φυσικών Επιστημών.
2. Οι φυσικές ποσότητες – Η μέτρηση.
3. Ο χώρος και ο χρόνος.
4. Η ύλη.
5. Οι κινήσεις.
6. Ο αέρας και οι ιδιότητές του.
7.Ο κύκλος του νερού στη φύση.
8. Ηλεκτρισμός-Μαγνητισμός.
9. Το φως και τα χρώματα.
10. Η επίπλευση και η βύθιση των σωμάτων.

Σκοπός/ στόχοι του μαθήματος
Η εισαγωγή των φοιτητών/τριών στις βασικές έννοιες των Φυσικών Επιστημών.
Η αναγνώριση των εμποδίων που έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες στην πρωτοσχολική ηλικία για να συγκροτήσουν τις έννοιες στη σκέψη τους.
Η ανάδειξη των επιπτώσεων που έχει η κατανόηση των βασικών εννοιών σε άλλα θέματα των Φυσικών Επιστημών,  στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και στην εκπαίδευση του σύγχρονου πολίτη.

Μέθοδοι διδασκαλίας
Σεμινάρια - Μικρές ατομικές και ομαδικές εργασίες ?
Εργαστηριακές ασκήσεις σε ομάδες

Μαθησιακά Αποτελέσματα.
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες:
Να αναγνωρίζουν τις διαδικασίες της επιστημονικής μεθόδου σε μια πειραματική δραστηριότητα,
Να εφαρμόζουν τις διαδικασίες της παρατήρησης, ταξινόμησης, μέτρησης, ελέγχου μεταβλητών, ελέγχου υποθέσεων.
Να συγκροτήσουν στη σκέψη τους τις βασικές έννοιες των Φυσικών Επιστημών.

Αριθμός ωρών φόρτου εργασίας φοιτητών

Σύνολο ωρών διδασκαλίας μαθήματος κατά εξάμηνο

26

Αριθμός ωρών εργαστηριακών ασκήσεων

26

Αριθμός ωρών μελέτης για την προετοιμασία του μαθήματος

26

Αριθμός ωρών συναντήσεων με το διδάσκοντα/τη διδάσκουσα

5

Αριθμός ωρών προετοιμασίας του φοιτητή για τις εξετάσεις

10

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

93

Μέθοδος αξιολόγησης 

Προφορικές εξετάσεις

30%

Υποχρεωτικό Εργαστήριο

70%

Ερευνητική εργασία για φοιτητές ERASMUS

100%

Ενδεικτική βιβλιογραφία
-Ραβάνης, Κ. (2003). Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο από τον κόσμο της Φυσικής. Αθήνα, Δίπτυχο.
-Hewitt, G. P. (2005). Οι έννοιες της Φυσικής (Επιμ. Γ. Παπαδόγγονας), Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Τίτλος πρωτοτύπου: "Conceptual physics", Addison Wesley Longman, 9th edition, 2002.

 

 

 

 

 

Βιβλία